Tiyatro/Ben Kimim (Peer Gynt)

Pazar günü yaklaşık 55 kişi biletlerini 2 ay önceden aldığımız bu sene ilk defa sergilenmeye başlanan oyunumuza gittik ben biletleri sahiplerine dağıtmakla ilgilendiğim için herkesle uzun sohbet edemesem de bir iki kelime ile görüşüp biletlerimizi dağıttım .. Oyun İş sanattın birkaç yıldır yaptığı klasik müzikleri çocuklar için tiyatro oyunu şeklinde sergilemek.

Oyuncular ın çoğunu çocuklar Peter Pan dan Bilmelisin ki den tanıyor biliyorlar:) Oyunda özellikle kalabalık çocuk oyuncuların olması çocukların ilgisinin yoğunlaşmasını sağlıyor.Sahnede diğer oyunlarında olduğu gibi köşede yaklaşık 10 kişilik bir klasik müzik orkestrası olması ayrı güzel.. Enstrümanları canlı dinlemek ayrı bir keyif sahne dolu dolu devamlı değişiyor çocuklar takip edebiliyor hatta ara ara 3.5 yaşında kızım ve 2.5 yaşındaki kuzeni müziklere eşlik etmek istedi sahnedeki ablalarına çok özendiler. .ayla algan ayrı güzeldi ama malesef ki oyunu bitiremedik

Geçen yıllarda da bu şikayetimizi dile getirmiştik ama şikayetimiz sonrası gittiğimiz oyunda oyun 2 perde olmuştu bu sefer sorma dım aynı uygulama vardır diye. Ama oyun 15 te başlayıp 16.30 bitiyor ki kaç yaşında bir çocuk olursa olsun ve ne kadar fazla çalışmayı sevse de 1.30 saat orada oturup aynı heyecanla izleyemez:((

Bu çalışmaları çocuklar için yaptıklarını uygulamada atlıyorlar herhalde:( Ve lütfen tekrar diyorum çocuklar için yapılan çalışmalarda ara verilmeli !!! Çocuk oyuncularını düşünüyor olabilirler haklılar o zaman başlangıç saatini saat 14 yapabilirler , çocukları bu kadar saat oyunda tutarak daha çok sevdirmeye çalıştığımız çalışmalarda tepki oluşmasına sebeb oluyor ki bu işin ruhuna aykırı bence bu kadar güzel yapılan emek harcanan bir çalışma için yazık oluyor:((

Ayrıca oyunu izlyenler devamlı hareket halinde kalma zorunda kaliyor çocuklarını ilk 40 dakikadan sonra devamlı dışarı çıkaran giren bir seyirci olmak zorunda kalıyor bu seyirciler içinde sinir bozucu oluyor devamlı yanından önünden kalkan birileri oluyor oyuncular içinde sahneden hoş durmuyordur sanırım:( .ve dolayısı ile rahatsız etmek istemeyenlerde dışarıda bekleme salonunda beklemek durumunda kalıyor:((

Oyuncular orkestra hakkında bilgi için aşağıdaki yazıyı okuyabilirsiniz.

http://www.issanat.com.tr/tr/etkinlik/is-sanat-cocuk/20100321/ben-kimim/

http://www.ekolay.net/kadin/ana_detay.asp?pid=367&haberid=689263

Tiyatro/Ben Kimim (Peer Gynt)” üzerine 5 yorum

  1. Oyunun konusu, kostumler, ambiance hepsi cok iyiydi. Yalnizca oyunun islenisinde, araya katilan suprizlerin bile, cocuklarin ilgisini toparlamaya yetemedigini dusunuyorum.. Bir sure sonra tekduzelesti ve heyecan kayboldu maalesef.. Aslinda daha nasil islenebilirdi diye dusununce de cok farkli bir cevap bulamiyorum acikcasi, ama konunun agirlikli olarak sarki ve yazi ile verilmesinden cok -ki yazilmaz ise sarki sozlerinden algilamak ve izlemek cok da kolay olmuyordu- daha bir tiyatrolastirilabilmesi, cocuklar icin daha uygun olurdu diye dusunuyorum.. . Ama bu oyun sonucta muzikal temelli bir oyun tabii ki..Cok emek verilmis, orkestranin sahnede olmasi harikaydi..Defne bir sure sonra, daha cok onlarla ilgilendi.. ” Anne ne guzel caliyorlar” diye araliklarla beni durttu..Orkestradan bazilarinin oyunun gorselligine de katilmasi cok basarili bir uygulamaydi bence…Ayla Algan benim icin gercekten suprizdi..Kendisine cok buyuk saygim var, cok seviyorum ama Defne icin sadece herhangibiriydi.. Oyun sirasinda , Ayla Algan’in cok ozel biri oldugundan ona bahsetmeye calistim,..Ne kadar algiladi bilemiyorum..Son donemdeki sopali karakter etkileyiciydi, fakat repliklerde ciddi dususler vardi..Sonraki oyunlarda duzelecektir.. Peer Gynt karakteri de bana cok guclu gelmedi…

    Tabii ki butunde cok guzel bir calismaydi..Izlenmesini siddetle tavsiye ederim, cocuklarin dagarcigi icin oldukca degerli bir kazanc…

    Mehtap&Defne Su

  2. İş sanatın genel anlamda sunumu çok hoş müzik, hikaye, görsel şov, oyuncuların içinde çocukların olması çekici kılıyor.Fakat bu oyundaki cin, karabasan ve özellikle annenin ölüm sahnesi çocuklar için ağırdı.Bizim yaş grubuna uygun değildi içerik.Tuana 2 önümdeki sırdaydı annenin ölüm sahnesinde elleriyle gözünü sildiğini gördüm.Çıkışta sordum ağladınmı diye çapağım vardı onu sildim dedi muzipçe bakarak :((( oyunun ara vermeden sürmesi bizleri bile gerdi.Çocukların tuvalet ihtiyaçları oldu ama genede sonuna kadar kaldılar.Özellikle tahta bacaklı oyuncuyu Tuana çok sevdi.Sihirli Hareketler atölyesinde bunuda uygulayacak olmamız çok heycanlandırdı.Atölyedeki ablamızı gördük sohbet ettik.Çıkışta oyuncuları ve müzisyenleri gördük teşekkür etti sevinçle anne bende oyuncu olmak istiyorum düşünceleriyle ayrıldık iş sanattan

  3. oyunu severek izledik,çocuklar sahne düzeninden müziklerden keyif almakla birlikte,henüz ben kimim sorusunu algılayacak ve oyun kahramanının kişiliğini analiz edecek yaşta olmadıkları için üzüldüm açıkçası…
    bence oyunun hitap ettiği yaş grubunda değildik, 12+ dır benim düşüncem..

  4. Ege karabasana bayılmış birde maskeleri çok beğenmiş.. Özellikle annenin ölüm sahnesinde Deniz ve selin üzülür diye düşündüm Ege arkadaşları ile öbür uçta olduğu için takip edemedim ama ne Selin nede Deniz annenin ölüm sahnesinden etkilenmediler Bir bu oyunun ekşi sölükte okudum büyükler için olan 3 saatlik olanı varmış merak ettim.. Ben sonuna kadar izleyemediğim için üzüldüm

  5. Bence hersey mukemmeldi, kostumler, dekor, danslar, muzik, orkestra hersey cok guzel dusunulmustu. Ama Esra’cım seninde belirttigin uzere oyun kesinlikle iki perde olmalıydı. 1,5 saatlik bir zaman dilimi gercekten uzun bir sure olabiliyor cocuklar icin ozellikle. Fakat belirtmem gerekirki; gercektende cok uzun zamandır bu tatta ve keyif alarak izledigim bir oyun olmamıstı:))). Emegi gecen herkese binlerce tesekkurler.

Bir Cevap Yazın

