23 Nisan ve Bursa Gezisi

23 Nisan sabah okulumuzda gösteride idik ilk defa 23 nisan gösterisine katılacağı için hasta olduğu halde sabah 9’da okulumuza gittik.
Oğlum sınıfça şiir okudu bir barış şiiri idi çocuk bayramın da dilenmesi güzel dilekleri olan .  Hepsi ayrı heyecanlı idi, kızlar beyaz beyaz giyinmiş kuğu gibi. Anne babalar için heyecanı ayrı bir başka idi. Çocukları çok zorlamadan performans kaygısı yüklemeden ama 23 nisan ruhunu da yaşamları sağlanmış oldu.
Devamında bir şey yapamadık ailecek evde yattık hasta olduğumuz için:(( Ertesi güne enerji toplamaya çalışsak ta daha kötü oldum Deniz’de de   ateş başladı ama önceden yaptığımız programdan da caymaya gönlümüz hiç razı değildi..Çocuklar için arkadaşları ile mini bir yakın çevre gezisi ayarlamıştık cumartesi sabah 6 da uyanıp gitsek mi yolda Deniz daha kötü olur mu ben daha kötü olur muyum , Ege antibiyotik aldığı için toparladı derken 2 sırt çantası ve küçük bir ilaç çantası hazırlamıştım bile:)) Çocuklara da ilaçlarını içirdikten sonra yola koyulduk:))

8 de Eskihisar-Topçular iskelesinde  buluştuk  ve feribot sırasına girdik hava çok güzeldi feribota binerken yunuslar eşlik etti bize :)) Bursa yolu üstünde 6.km de sepetçioğlu tesislerinde kahvaltı yaptık menemeni güzeldi bal kaymakta öyle ..

Devamında Bursa’ya hiç girmeden Mudanya’ya gittik deniz kenarında parkta çocuklar oynadı eğlendi devamında Tirilye’ye yola çıktık nasıl güzel keyifli bir yol ağaçlar mis gibi deniz kokusu harika.

Tirilye’de Çamlıkahve de çaylar kahveler içildi tepe deniz manzaralı ağaç gölgesinde güzel bir mekan tavsiye ederim. Sonra sahilde mini bir gezi yaptık çocuklar zeytinlere bayıldı . Henüz karınlar aç olmadığı için Tirilye’deki balık restoranlarında balığın tadına bakamadık:( Devamında Tirilye’den Gölyazı’ya gitmek için Karacabey istikametine doğru köy yollarından geçtik nefis bir yol baharın tüm renkleri her yerde idi gelincikler ağaçlardaki binlerce renk keyifli bir rota idi.

Gölyazı nasıl bir yer gitmeye değermi diye düşünürken bize tam bir süpriz yaptı Tirilye’mi Gölyazı’mı desem Gölyazı’yı tercih ederim, yarım ada şeklinde Ulubatlı gölü ile çevrilmiş köy içinde mini bir köprü var , köylülerden oluşmuş mini bir pazar , cevizli ekmek gözleme tarhana erişte gibi şeyler satıyorlar köy kahvesi güzel camisi ilginç minaresinde Türk bayrağı resmi olan tek minare herhalde .  Çocuklar ilk defa leylek , kırlangıç yuvası gördüler .

Tarihi ağlayançınar görülecek yerlerden manzarası çok iyi çocuklara gayet iyi oyun alanı oldu ağaç çevresi:) Akşam saat 17 gibi otelimize giriş yaptık. Oteli hepimiz beğendik geniş ferah. Eşyaları bırakıp otelin içinde olduğu botanik parkı dolaştık çiçekler ağaçlar hepsi rengarenk geniş bir alan akşam üstü gittiğimiz için çok sakindi kalabalık yoktu , karnımız acıkınca otelin hemen yanındaki Kebapçıiskender’de iskender yedik özellikle kendi yaptıkları üzüm şırası çocuklar içinde çok sağlıklı bir içecek. Kabapçıiskender’in bahçesi görülmesi gereken bahçelerden leylakların renkleri öyle güzel ki oyun bahçesi tam 10 puanlık minik bir alan ama çocuklar saatlerce zaman geçirdi ertesi gün yine gelelim diye bizden söz aldılar. Pazar günü düğün için yan bahçede masalar hazırlanmıştı ağaçlar altında harika bir seçim evlilik mekanı için diye düşünmeden edemedim.

Sabah otelin bahçesinde güzel bir kahvaltı sonrası otele yürüme mesafesindeki Bursa Hayvanat Bahçesine yürüdük çocuklar 3 gündür burayı sayıklıyordu:) Sabah 10’da açılıyormuş 10,05 te kapıda idik:) Erken dolaşmak hem sıcak olmadığından hemde çok koku olmadığı için iyi bir seçimdi. Kuşevindeki Flamingolar!a bayıldık , yaprakları çimenlerle çocuklar geyiği besledi beslerken çok keyif aldılar. Sonra aslanlar, ponyler, hele hele mini yavrı keçiler siyah beyaz önlerinden zor ayrıldık . Darıca hayvanat bahçesine göre çok daha büyük geniş düz  bir alana yayılmış ama daha az hayvan var.

Davamında Cumalıkız’ta idik sokaklarında yürüdük tepedeki köy kahvesinde oturduk çarşısında dişetlerine ağız yaralarına iyi gelen Karadut Şurubu aldım , ama çocuklar için çin malı bir sürü oyuncak satılması hoşuma gitmedi köyde daha özgün şeyler yapılıp satılabilirdi.

Daha bitmedi davamı var evet toplam 17 kişi 5 aile iki ailede 2 çocuklu olarak böyle seri hareketli bir gezi yapabildik:) Saitabat şelalesine gittik şelale tahminimden küçük geldi bana daha yüksekten dökülen devasa bir şey bekliyordum:) Pazar olması ve Bursa’ya çok yakın olmasından dolayı kalabalıktı , şelale çevresindeki restoran da yemek için oturduk şelalalin serin suyu harika idi yaza doğru su hiç kalmamış olabiliyormuş bahar mevsimi ziyaret için en iyi zaman ..

Restoranda çocuklar su ile balıklar ile ördekler ile öyle güzel oynadılarki sonra çok acıkmış olacaklar ki hepsi etlerini bitirdi:) Sonrada meyva yeme yarışına girdiler:)

Dönüşte Derince planımızda vardı ama dönüş yoluna yol daralması sebebi ile trafikte kaldık Eskihisar iskelesi çok çok dolu idi orada beklemeden körfezi dolaştık ama Derince’ye uğrayamadık başka zaman günübirlik gitmek için planlarımız dahiline aldık:)

Ve evet Bursa’nın hiç içini gezmeden gezimizi de tamamladı:)

Fotoğraflar sitede..

23 Nisan ve Bursa Gezisi” üzerine 2 yorum

1. Valla süper özetlemişsin. Hareketli ve güzel bir geziydi. Bu kadar kalabalık ve bu kadar çok çocukla ancak bu kadar güzel olabilirdi herhalde. hava da çok güzeldi şansımıza.. Özellikle çocuklar çok eğlendi. Bize de çok iyi geldi. Kısa bir tatildi ama yaz tatiline kadar idare edecek enerjiyi toplamış olduk. Emeği geçen herkese çok teşekkürler. Sırada ne var? 🙂

1. Evet dimi Asuman’cım senin emeğin çok büyük gerçekten çok iyi geldi bu kadarda keyifli olur şimdi anneler günü için beyler organizasyon yapma çabasında öyle duyum aldım:)))
      Sırada bu sonra Ankara anıtkabir inşallah kapadokya:)))