Araba İle Balkan Turu (Hazırlık)

Yaklaşık 1.5 ay önce arkadaşlarım Balkan turu yapacağız araba ile hadi gel dediğinde çok heyecanlandım planlar projeler yaptım ama iş yerimden izinlerimi ayarlayamadığım için gidemedim:(

Yaz artık bitiyor 1 hafta gibi uzun süre izin almam iş yerinden şu aşamada çok zordu bayramdan önceki 3 gün için şansımı denedim ve sonra ne yapabilirim diye araştırmalara girdim Önceliğim tekne turu dalışlı idi ama bayram haftası çoğu yerde rezervasyonlar dolmuştu birde bayram zamanları dalış bölgeleri çok çok kalabalık olduğundan çokta içimden geçmiyordu.

Canım arkadaşımızla kahvaltı ederken biz balkan turu yapacağız bayramda pazartesi pasaport vize işi halledeceğiz dediğinde hadi bizde gelelim dedik önümüzde 2 hafta vardı yetişir yetişmez derken pazartesi hazırlıkları yaptık.

Pasaport İşlemleri

– Schengen vizesi için Pasaport 10 yılı geçmemeli (benimkinin bitmesine 9 yıl vardı daha ama eşiminki eski oda çipli pasaport için başvurdu)

– Çocuklar eski pasaportlarda anne yada baba pasaportuna yazılabiliyor anne yada diğer veliye muhafakatname veriyor iki kişi aynı anda imzalıyor Çocukların fotoları yapışıyor. Babanın pasaport çipli olduğundan bu pasaportlara kesinlikle çocuk kayıt ettirilemiyor Bu durumda her çocuk için ayrı pasaport çıkarmak lazım Yeni pasaportta defter bedeli 50.-TL

– 1 yıllık harç yatırdık  7 yaşından büyük çocuğunuz pasaportunuzda kayıtlı ise onun içinde annesi gibi 95 TL harç yatırılması gerekli bankaya Tc kimlik nosu ile adını da açıklamaya yazmalı

Ve çocuklardan da parmak izi kaydı alınıyor pasaport için . Polisler çok iyi ilgili özellikle çocuklara karşı parmak izini alan memur aslında öğretmenlik eğitimi almış:).Eski pasaportunuzu verdiğinizde 2 gün içinde kendiniz alıyorsunuz ama çipli pasaportlar evinize posta ile 3 gün içinde geliyor.

http://www.epasaport.gov.tr/

Pasaportları 3 gün içinde tamamladık hangi ülkeden vize alsak diye düşündük Yunanistan vizeyi zor verir dediler uzatır dediler bayram haftası teller ulaşılamıyor dediler arkadaşım Fransa.’dan seyahat firması aracılığı ile almaya karar verdi ben şansımı denedim telefonlarını düşürdüm randevu aldım 2 gün sonraya bu sefer Schengen vizesi için evrak hazırladım.

Schengen Vizesi Evrakları

http://www.mfa.gr/www.mfa.gr/AuthoritiesAbroad/Europe/Turkey/EmbassyAnkara/tr-TR/Visa/Schengen+Visa/

Bu linkten elde edeceğiniz formu çocuklarda dahil herkes için tek tek doldurduk

–  Şirketten tatilde olacağım için bira yazı hazırlayıp imzaladım imza sirküleri vergi levhası kuruluş gazetesi ekine koydum

– Son 2 ay maaş bordrosu kaşeli imzalı

– İş yerindeki giriş kartımın fotokopisini ekledim

– İş yerinden aldığım sigorta giriş bildirgemin fotokopisini ekledim

– Bankadan kredi kartı ekstrelerimin vede hesap detaylarımı imzalı istedim ekine koyduk

– Üzerine olan tapu araba ruhsatı gibi şeylerin fotokopisini ekine koyduk

– Birde seyhat sigortası listede belirtilen sigorta şirketinde arkadaşım çalışıyordu sağolsun söyledim 1 günde hallettik hepimiz için 45 TL ödedik

– Sitelerden ücretsiz otel rezervasyonları var oradan iki otele rezervasyon yaptım dosyaya koydum vize aldıktan sonra iptal ettirdim maliyetsiz.

– Evrakları dosya yapmıştık istemediler her bir pasaport için hangi evrak varsa hepsini defter içine koyup vermeniz gerekli.Vize harcını konsoloslukta ödenecek sanıyorduk orada ödenmiyor bankadan ödeyip dekontunuzu getiriyorsunuz 60 Euro harç yatırılıyor çocuklara ben harç yatırmadım ama çipli pasaportu olsaydı her bir çocuk içinde bu harç yatırılması gerekirdi:(Buradan kara geçtik.

Konsolosluğa verilen satte gittik ama kapı o kadar kalabalıktı ki ilk defa schengen vizesi alacağımız için çocuklarında olması gerekiyormuş onları da getirmiştik iyi ki gelmişler görevli çok nazikti bizi çocuklarla görünce siz kapıda beklemeyin deyip içeri aldı bekleme salonunda bekledik. Evrakları eşim teslim etti biz içeride oturduk ben görüşme olacak diye bekledim ama olmadı yarım satte işimiz bitti. O gün için 550 vize başvurusu varmış:)

3 sonrada pasaportlarımız teslim alındı Cuma günüydü cumartesi sabahı yola çıktık:)

Bu arada birde araba için gerekli işlemler vardı onları da eşim halletti

Yurdışına Araba ile çıkış için gerekenler

– Touringten yapıyorsunuz işlemleri yarım satte bitiyormuş

-Gümrüklerden Geçiş Karnesi (TRİPTİK) alınıyor Ehliyet 1 yıl süre ile uluslararası geçişe çevriliyor  –

– Uluslararası Taşıt Belgesi alınıyor

Uluslararası trafik sigortası yaptırıyorsunuz

– Ayrıca var olan kaskonuza yurtdışında bulunacağıznız süre kadar ek yaptırıyorsunuz

Kalem kalem detaylarını şu aşamada bilemesemde bunların tümü 1.000 .- TL maliyetli oldu bize.. Gitmişken detaylı haritalarınızıda oradan alabilirsiniz biz öyle yaptık.

Bu arada büyükler için 15 er lira yurtdışı çıkış harcı yatırdık bankaya Ege de 7 yaşını geçtiği için onada yatırılıyor Deniz için yatırmadık.

Ve ve her şey  hazır cumartesi sabahı erkenden yoldayız:)

Bir merkezde konaklamalı olmayacağımız için bize tek valiz şeklinde bir çanta olmayacaktı .

– O yüzden  benim ve eşimin eşyalarının olduğu bir el çantası hazırladım,

– Kızım ve oğlum için bol kıyafetlerin olduğu ayrı çanta hazırladım sağ sol ayrııp bir taraf Ege için bir taraf Deniz için hazırlandı

– Denize girmek az olacaktı ama yapacaktık onun için plaj çantasına mayo peştamal 2 havlu şapka şnorkel maske şeklinde hemen alıp çıkacak gibi kolay kol çantası hazırlandı

– Yolda çocuklar kusarsa üstüne birşey dökerse gibi bir şeyler için araba içinde olacak küçük bir sırt çantasına yedek kıyafet ateş düşürücü ilaçlar vs alındı

– Bir küçük poşet Deniz ve Ege için araba içinde oynayacakları son dönemde favori oyuncakları kondu.

– İki araba gittiğimiz için diğer araba ile sık sık nasıl görüşebilmek için telsiz aldık

– Annemde sağolsun çocuklar yolda acıkır diye tuzlu minik poğaçalar hazırladı

Rotamız İpsala sınır kapısından Yunanistan Kavala ya geçiş konaklama ertesi gün Selanik konaklama , sonra Üsküp 2 gece konaklama sonra Ohrid 1 gece konaklama sonrası plansız yol durumuna göre:)

Araba İle Balkan Turu (Hazırlık)” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

