Araba İle Balkan Turu 2 Selanik(Thesaloniki)

Selanik otel2. Gün öğlene doğru Selanik’e gitmek üzere yola çıktık yaklaşık 2,5 3 saat kadar yolculuk sürdü. Bu arada çocuklar bir bizim arama bir diğer araba gezerek gayet keyifli yolcuklar yaptılar yan yana olmadıklarında da birbirleri ile telsiz kullanarak  konuşup eğlenceli zaman geçirdiler.

Tabela okumak ,zaman kavramı ,harita okumak vb bir çok şey kazandılar.

Bir süre otel baktık fuar dönemi olduğu için bir çoğu dolu idi.En son Egnatia Caddesi üzerinde otel ILISIA’yı beğendik çantaları yerleştirip otelin altındaki GOODY’s de hamburger yedik . GOODY’s ler Yunanistan’da meşhur fast food zincirleri ücretsiz su sebilleri var ayrıca çocuk menülerindeki hediyelere Deniz bayıldı .

Egnatia caddesi İstanbul’da Osmanbey bölgesi gibi mağazalar aynı tarz ama hemen altındaki cadde Nişantaşı tarzı daha lüks mağazalar var.

SONY DSC

Aristoteles Meydanına geldiğimizde sanki herkes buradaki kafelere toplanmış ve sadece motorları ile gelmişler gibi idi:)

Selanik’te motorsikletlere saygı çok fazla en iyi park yerler motorsikletliler için ayrılmış araç sürücüleri motorsiklet sürücülerine çok saygılı. Araba ile dolaşmak çok zor trafik şehir içinde çok yoğun park yer bulmak çok zor.

selanikfayton2

Meydanda dolaşım Sahilden Beyaz Kule’ye doğru yürüdük. Kordon boyu İzmir’in Alsancak kordonunu hatırlatıyor öyle benzer ki Beyaz kuleye geldiğimizde etrafında faytoncuları görünce şaşırdık:)

Çocuklar treni görünce hepimiz  çocuklar için yapılmış trene binip kordon boyunca yarım saatlik bir tur yaptık 🙂

Aristoteles Meydanına geri döndük burada pastahane tarzı kafelerin camekanları

SONY DSC

içleri o kadar güzel yapılmışki sanki çizgi filmlerdeki çocukların şekerci dükkanları

gibi öyle renkli öyle can alıcı hepsinden yemek istiyorsunuz:)

Sabırsızlıkla dondurmalar mini kekler tatlılar kahveler söyledik sunumu da çok şıktı biz kahveleri içerken çocuklar meydanda kuşları kovaladı:)İstanbul’dan geldiğimizi öğrenen şık giyimli yaşlı bir beyefendinin yüzündeki hoş tebessüm ile İstanbul hakkındaki sohbet etme heyecanı çok hoştu:)

SONY DSC

Ladadika bölgesi olduğunu tahmin ettiğimiz bir sokağa geldik bizdeki Nevizade yada Asmalımescit tarzı sokağa masaların atıldığı yemeklerin yendiği hoş heykellerin olduğu güzel bir sokak çocuklarla biz oturamamış olsak ta erkekler gece biz çocuklarla uyurken kısa bir gezinti yapmışlar buraya:(

Güzel keyifli bir günden sonra dinlenmek için odaya gittiğimizde ben kendi adıma sızmıştım yorgunluktan çocuklar canım arkadaşımın odasına  oyun oynamaya gitmişlerdi 🙂

Sabah oteli en üst katında kahvaltı yaptık kahvaltıdan bahsedilen şanslı iseniz belki kaşar peyniri reçel müsli tarzı şeyler:)

Terasından şehir manzarası çok güzeldi, Pazartesi sabahı olduğu her halinden belli canlı heyecanlı arabalar insanlar yollarda idi.

Selanik

Kahvaltı sonrası eşyalar arabaya konup Atatürk’ün doğduğu evini ziyarete gittik Beyaz kule sonrası Egnatia caddesinin üst kısmına kalıyor , çevredeki bölge apartmanlar İstanbul Fındıkzade tarzı apartmanların arasına sıkışmış küçük güzel bahçeli bir ev. Konsoloslukla aynı bahçeyi kullanıyorlar.

selanik atatürk

Girişte pasaportlarınızı istiyorlar sonra bizim için heyecanlı gezi başlıyor:) Her odasını gezerken Atatürk’ün orada yaşamış olduğunu düşünmek oradaki  mutfakta yemek yediğini o bahçede oynadığını annesi ile  orada sohbetler ettiğini düşünmek farklı bir his uyandırıyor . Ev ziyareti sonrası hemen karşısındaki kahvede bir grek kahvesi içip yola koyulduk , üst taraflardaki surların oralara  çıktıkça şehir manzarası müthiş evler apartan dairelerinden çok bahçeli tarzda. Buradan ÜSKÜP’e doğru yola çıktık

SONY DSCSONY DSC

Araba İle Balkan Turu 2 Selanik(Thesaloniki)” üzerine 3 yorum

1. Selam canım teşekkürler evet ilk araba ile yurtdışı turumuzdu. 4 yaşında Deniz orada 2010 yılı idi…. Selani’ği sevdim İzmir gibi güzel bir yer ama mutlaka Halkiniki bölgesine git çok çok güzel denizde öyle…
    Birde aman balıkçı lokantalarında kazıklanma özellikle Kavala bölgesinde