Araba İle Balkan Turu 3 Üsküp (Skopje)/Prizren

Selanik ile Üsküp arası yaklaşık 3-3,5 sat kadar. Makedonya sınırında gümrük çok rahat aynı şekilde gümrüklerde saatlerce bekleriz sıkıntılar olur diye düşünüyorduk hepsi gayet rahattı çoğu görevli hemen hemen hepsinde Türkçe biliyor arabadan inmeye gerek yok evraklarınızı veriyorsunuz kontrol edilip kaşe basılıyor geçiyorsunuz .

Makedonya’ya geçince Vardar nehri bizi karşıladı inanılmaz güzel yeşillikler Vardar nehri kıyılarında bizi yolculuk boyunca mest etti Vardar Nehri kıyısında bir tane restoran bulunca hemen arabaları çekip güzellikleri seyretmeye koyulduk .

Restoranın bulunduğu alandaki Çınar ağacının gölgesi harika idi:) Buralarda hamburger deyinde neredeyse 2 kişinin doyacağı boyutlarda et ve ekmekle servis yapıyorlar şaşırdık . Yemek gayet güzel ve ucuz Türk kahvesi deyince büyük fincanda geliyor:) Garson gayet güzel Türkçe konuşuyor hatta bir süre yaşamış İstanbul’da.Kahve sonrası çeşmeden sularımızı doldurup yola koyulduk.

Bir süre sonra o önceki yeşillikten eser kalmadı kurak düş taşlık ovalardan geçtik burada otobanlardan sık sık ücret istiyorlar:(Neredeyse 2-3 km de bir otoban parası ödüyoruz para birimi Makedonya Denar’ı yalaşık 60 Denar 1 Euro.

4-4,5 saatlik yolculuk sonrası Üsküp’e vardık sevgili arkadaşım Mine’nin arkadaşı karşıladı bizi ve otelimize kadar eşlik etti Üsküp merkeze yakın sayılacak bir bölgede kaldık otel kayak otelleri tarzı inşa edilmiş şirin bir otel. Arkadaşı iş zamanı olduğu için işe geri dönmek durumunda kaldı bize de Matka Kanyon’unu önerdi.

Taksi ile Matka Kanyon’una gittik mekanı görünce aşık oldum. Sanki Saklıkent’in yeşil dağları içinden yüksek nehir geçiyor:)

Nehrin üstünde restoranda oturduk içecekler ve çocuklar için çıtır tavuk ve patates söyledik patatesler üzerinde peynir rendelenmiş olarak geliyor nefis oluyormuş. Kanyonda tekne ile gezi varmış  yaklaşık 1 saat sürüyormuş yolda durup mağara geziliyormuş içim gitti ama geç olmuştu Branka bizi yemeğe davet etmişti karanlık olacaktı tekne ile gezemedik yarın sabaha bıraktık geziyi:)

Akşamında Branka bizi oranın ünlü yöresel Makedonya restoranına götürdü şaraplar nefisti yemeklerde öyle.

Ertesi gün sabah kahvaltı sonrası biraz Üsküp içini gezdik kalesini gezdik sonra çarşıya gittik ama sanırım bit pazarından giriş yaptığımız için biz çocuklarla kaçarak çıktık:)

Mahmutpaşa’nın belki 35-40 sene önceki hali tarzı eski dükkanlar gelinlikçiler terlikçiler vardı.Benimde aklım Matka’da kaldığı için hızlıca Matka Kanyonuna gittik daha Prizren var planda  çünki:)

Kanyonda küçük bir tekne ile ilerlemek müthiş huzur verici idi yaklaşık 20 dakika sonra 5 dakika yürüme mesafeli bir patika tırmandıktan sonra mağara ya ulaştık Dupnisha mağarası kadar büyük olmasada sarkıt ve dikitler güzel çok fazla yarasa da yaşıyor. Ayrıca mağara içindeki göletlerde dalınca Kanyondan çıış yapabiliyor özellikle profesyonel dalgıçlar buraya dalış için geliyormuş ki bu kısımda ilgimi çok çekti ama o kadar soğuk suda dalış için karışım gazla dalış yapmak gerekli ki bunun eğitimi kuru elbise ile dalma tecrübeleri apayrı.

Matka sonrası Prizren için yola koyulduk yaklaşık 20 dakikalık mesafe sonrası Kosova sınır kapısında idik. Çıkışı yaptık ama girişte bizi bir sürpriz bekliyordu:( Kosova sınır kapısında uluslararası yaptırdığımız trafik sigortası geçerli değilmiş, bizden 40Euro tahsil ettiler 2 saatlik gezebilmek için.

Yolun büyük çoğunluğunda bakım çalışmaları vardı Priştina üstünden giden yol ana yol otoban idi ama haritada kestirme yol görüp oradan gittik:) Yol çok güzel keyifli bol yeşillikli ama bir  kadarda virajlı idi dağa tırmanıp sonrada aşağı indik yaklaşık 1,5 saat kadar sürdü. Dağ otelleri gördüm yollarda sanırım kışın kayak yapılıyor bu bölgede .

Prizren küçük güzel Türk’lerin çok yaşadığı bir bölge . Su sarnıcı camisi köprüsü küçük bir yer . Besimi’nin yerinde yemek yedik etleri çok güzel bu kadar çok güzel yeşil alanın olduğu yerlerdeki hayvanların etleri  de gerçekten ayrı lezzetli. Bu arada artık demleme çay krizinde olan kocam için burada cam bardakta çay içmek onu çok  mest etti:)

Dönüşte hava karardı ve o virajlı yoldan dönmeyi göze alamadık Priştina yolu üzerinden döndük ama Kosova’nın yolları çok kötü çift şerit çok fazla otobüs kamyon var kısa bir mesafeyi çok uzun zamanda alıyorsun:(

Akşam 10 gibi odamızda idik ertesi sabah kahvaltı sonrası Ohrid için yola çıktık.