Araba İle Balkan Turu 4 Ohrid

mavrovoSabah kahvaltımızı çok güzel yaptık bu sabah ekstre bardak erikleri olunca kahvaltıda herkes bayram yaptı ayrıca buranın peynirleri de çok güzeldi:) Kahvaltı sonrası eşyalar arabalara yüklendi Ohrid yollarına koyulduk köylerden geçtik güzel camiler gördük , sonrasında dağ yollarına geldik yeşil renk mis gibi yeşilin kokusu insana huzur enerji mutluluk veriyor gerçekten:)

Yolda Natinola park gibi bir tabela görünce içeri girdik 30 km kadar ormanlık alandan geçtik ve çok güzel bir alana geldik Mavrovo’da Ohrid’den daha küçük bir göl var.  Kışın kayak yapılan bir bölge sanırım. Göl manzarasına karşı kahve keyfi yaptık çocuklar etrafı keşfetmekle meşkul oldu:)

Ohrid’e büyük bir dağ yolu tırmandıktan sonra ulaştık sağolsun B.ohrid1 burada biz yer ayarlamıştı apart tarzı kiralık katımızı görünce bayıldık 🙂 Göl manzaralı büyük balkonlu kocaman iki ayrı daire mutfağı, içindeki eşyaları hepsi var.

Bu arada otelin önünde arabası ile seyyar sebze/meyve  satan satıcıdan  meyve aldık bize buranın incilerinin meşhur olduğunu ama çoğunun Türkçe olarak  “Dalavere”  olduğunu söyledi. Türkçe bir diziden bahsetmeye çalışıyordu ki en sonunda Onur Aksal deyince Binbir Gece dizisinin orada izlendiğini tanındığını öğrendik:)

Çocuklar gölü görünce dayanamadı çantalardan hemen mayolar çıkarıldı aşağıda göl kenarında arkadaşlarını beklemeye başladılar bu arada da yine yarı bellerine kadar suya girildi:)

Göl kenarında plajlar var gölün üzerine yapılmış iskeleler var buralarda yemek yenip suya girilebiliyor.

Su  o kadar güzel ki sanki Akdeniz’de akvaryum koyunda denize giriliyor o kadar temiz görüş mesafesi 15 20 mt var ve dip tertemiz.

Makedonya’da deniz olmadığı için herkes buraya geliyor anladığım kadarı ile çok güzel sayfiye yeri. Evlerin hepsi yazlık tarzında. Göl de tekneleri ile dolaşıyor çoğu kişi.SONY DSC
ohrşd2

Gün batımı na doğru odalarımıza çekilip akşam yemeği için Ohrid çarşıya indik , hediyelikler çok pahallı idi çocuklara yöresel kıyafetli bebek alalım diye düşündük 40.-Euro gibi fiyatları öğrenince vazgeçtik:(

SONY DSC

Sabah sabah marketten alışveriş yapıp kendimizin hazırladığı kahvaltıyı göl manzarasında yemek keyifli idi:) Bayramlaşıp çocuklara bayram harçlığı olarak Makedonya DENARI verdik. Çcouklarda üzerindeki rakamı okuyunca büyük olduğunu sanıp çok sevindiler:) Devamında gölde yüzmek mi gezmek mi derken önce gezmeye karar verdik yol boyunca ilerleyince Su Müzesi isimli gibi bir yere geldik .

Gölün üstüne tahta platformlar kazıklarla oluşturulmuş tahta minik bir eski çağlardan kalma tarzında bir köy yapılmış, Bambulardan kapılar beşikler hayvan derilerinden örtüler kıyafetler vbleri var. Çocuklar ve bizim için ilgi çekici idi.SONY DSC

Devamında gölde biraz daha yüzüp Atatürk’ün askerlik yaptığı manastırın olduğu Bitola’ya doğru yola çıktık,