Araba İle Balkan Turu 5 Bitola

Ohrid sonrası saat 14 gibi Bitola’ya doğru yola çıktık  yaklaşık 2 saatlik yol sonrası Bitola’ya geldik eski bir bina görüp ne olduğuna bakmak için indiğimizde aradığımız Atatürk’ün askerlik yaptığı askeri manastır olduğunu anladık:)

Binanın bir kısmını Atatürk’e özel ayırmışlar. Diğer kısmı arkeoloji müzesi.

Burada gezmek çok daha fazla etkileyici idi sanki. Atatürk’ün balmumu heykelini Eskişehir belediye başkanı Yılmaz Büyükerşen yaptırmış. Askeri kıyafetleri kimiliği ve sonra Atatürk’ün hayat hikayesinin gösterildiği seslendirmesini Rutkay Aziz ‘in yaptığı kısa film çocuklar içinde bizm içinde çok etkileyici idi.

Sonrasında müzede Makedonya halkının eski yöresel yaşamının sergilendiği alan çocuklar için keyifli geçti özellikle eski Makedonya çocukların giydiği kıyafetleri görünce onlara çok değişik geldi.


Bitola’nın içlerine gidip ünlü kafeyi bulduk Atatürk’e aşık olan Eleni’nin evi şimdilerde kafe olmuş duvarındaki Atatürk’e anlattığı ölümsüz aşkı okunmaya değer:)

“Çok seneler geçti, ben halen her gün senden haber bekliyorum. Herhangi bir zamanda mektubumu alırsan, beni hatırla. Kağıttaki gözyaşlarımı görebileceksin. Yıllar ve olaylar geçiyor, seninle ilgili çok şeyler konuşuluyor. Mektubumu okurken, başka kadını seviyorsan, mektubumu yırt. Manastırlı Eleni Karinte, bir gün tanıdığı ve aşık olduğu adama bütün ömrünü harcamıştır. Benim seni sevdiğim kadar, o kadını o kadar çok seviyorsan, kendisine hiçbir şey söyleme, senin kadar mutlu olmasını diliyorum. Fakat, balkondaki kızı hatırlıyorsan ve başkasını sevmiyorsan, seni beklediğimi ve ömrüm boyunca bekleyeceğimi bilmeni istiyorum. Döneceğini, beni unutmayacağını biliyorum. Babam vefat etti. Beni senden ayırdığından tam bir yıl geçti, beni eve kapattı ve bir ay çıkmama izin vermedi. Ağladım, biliyorum ki tüm kilitleri ve hapisleri boşuna harcadı.Beni evlendirecekleri adamı sadece bir kez gördüm ve kendisi bana onu sevebileceğimi söyledi. Ben kendisine, ‘Hayır, ben sadece ilk aşkımı seviyorum’ dedim. Babam beni hiç bir zaman affetmedi ve ben de kendisini affetmedim. O zamanlardaki gibi artık genç ve güzel değilim. Ebediyen seni seven ve seni bekleyen, Eleni Karinte”

Bu cadde çok hoş sağlı sollu restoran ve kafeleri var bir restoranın önünde durduk hem kasap hemde pişirip servis yapıyor etleri çok lezzetli idi bizim gibi köftenin yanına beyaz soğan kıyıp koydular:)

Evet artık Makedonya’dan ayrılma zamanı benzin Makedonya’da Yunanistan’dan biraz daha ucuz olduğu için depoları fulledik:) Ve Sınır kapısından Yunanistan Florina’ya geçtik ve uzun yolculuğumuz başladı:)

Bu arada Florina’nında Necati Cumalının doğum yeri olup kitaplarında bahsi geçen şehir olduğunu sonradan öğrendim,

Selanik’in aşağısında üç tane ayak şeklinde olan Halkidiki bölgesine doğru devam ettik

Bir Cevap Yazın

