Araba İle Balkan Turu 6 Halkidiki (Chalkidiki)

halkidikiotelJPGGece saat 12,30 a doğru Halkidiki bölgesinde idik Üç ayakların  ortasındaki Sithonia diye adlandırılan ayak. Sithonia’da Neos Marmaras bölgesine geldik apart bir otel bulup yerleştik . Burada kaldığımız otel şimdiye kadar kaldıklarımızdan en ucuzu idi pazarlık ile  gecelik 30 Euro ye iki gece için odamızı tuttuk. halkiniki2JPG

Yunanistan ve Makedonya’da oteller kişi başı değil genelde oda ve oda kahvaltı şeklinde pazarlık yapılarak tutuluyor fiyatlar 30- ile 50 Euro arası . Kahvaltı şeklinde anlaşmadı iseniz çok şey kaybetmiyorsunuz.

Sabah uyandığımızda nasıl güzel bir yere geldiğimizi anladık gece yollardan geçerken güzellikleri görememişiz:) Tüm gezi boyunca favori bölgem burası. )

Hemen otelin karşısındaki pastahanede börek sallama çay meyva suyu şeklinde kahvaltı yapıp masmavi denize koştuk:)

halkini1

O deniz nasıl güzel sözle anlatılacak gibi değil en iyisi Deniz kızımın deniz kenarındaki resmine bakın derim:)

halkini3

Suyun altı bir o kadar canlı hareketli şnorkel ile bir çok şey görebilirsiniz çocuklar için bir tane Deniz  yıldızı bulup getirdiğimde bayıldılar biraz inceleyip denize bıraktılar, biraz sonra bir yengeçle oynuyorlardı:) Bol bol da kale yaptılar:)

halkinidenizyıldızı

Kaş bölgesini andırıyor yer olarak. Ve kesinlikle daha uzun gelinip en azından 1 hafta kalınmalı hakkını vermek için:)

halkininimanzara

Deniz sonrası akşam üstü çevreyi tanımaya çıktık  Neos Marmaras’ı tepeden gören bir bölgeye çıktık manzara nefisti oradaki kiliseyi ziyaret edip mumlar yaktık 🙂

halkinikiliseDevamında Partenonas köyüne gittik eski Rum evleri vardı küçük bir yer güneşin batışını buradan izledik, Ne güzel nar ağaçları vardı hele hele çocuklarla dalından  böğürtlen toplamak yemek çok lezzetli idi 🙂

halkinikiPerhenonasÇarşıya geri inip akşam yemeği sonrası bir şeyler içmek için hoş döşenmiş nefis deniz manzaralı açık hava barında oturduk hemen yanından çocuklara dondurma aldık ve geç saatlere kadar deniz kokusunu içimize çekerek sohbet ettik çocukların her biri birimizin kucağında sızmış şekilde bardan çıkarken tam bir komedi filminde gibiydik:)

halkinikirenkli

Sabah öğlene kadar yine denizde takılıp dönüş yoluna çıktık. Selanik üstünden çıkmayıp kestirme olarak sahil yolundan Kavala’ya geçtik. Athos yarımadasının kenarından geçtik her bir koy ayrı güzeldi Neos Marmaras’ta hiç dalga yokken diğer koylarda neredeyse adam boyu dalgalar vardı:)Geçtiğimiz köylerin hepsi çok güzel her bir köyde Yunanistan’ın neredeyse her yerinde olduğu gibi kafelerde oturmuş insanlar buzlu kahve Frape içiyorlar:)

Yollar çok virajlı idi Yunanistan’a ilk girdiğinizde dikkatinizi çeken yol kenarlarında kurulmuş minik kilise gibi heykeller sonradan öğreniyoruz ki bunlar o virajlarda yollarda kaza yapanlar anısında dikilmiş buda arabayı daha dikkatli sürmenize sebep oluyor.

Kavala’da gezimizin 1 hafta öne başladığı zaman olan cumartesi saat 15 civarları oluyoruz yemek molası sonrası yola koyuluyoruz sınıra vardığımızda 2 km’lik bir araba sırası ile karşılaştığımız da kısa bir şok yaşıyoruz ve oradan 1 saatlik mesafedeki Pazarkule sınır kapısına doğru yolumuzu uzatıyoruz:)

1 saat sonunda biz hale köy yollarında devam ederken birden köy nasıl bitiyor anlamıyoruz Pazarkule sınırkapısı sanki başka bir evin bahçe kapısından içeri giriyorsunuz küçük mütevazi nostaljik değişik 🙂

Buradan Edirne’ye geçiyoruz Edirne Selimiye camini gezeceğimiz için heyecanlıyız ki saat 9 civarı gittiğimiz cami kapalı kapıları kilitli 5 dakika ile kaçırmışız üzülerek dışarıdan dolaşıp meşhur ciğer tava yemeye gidiyoruz:)

SONY DSC

Ve devamında kahvede Türkiye Hırvatistan basket maçımızı seyredip son andaki basket ile şampiyonluğumuzu kutlama sevinci ile eve dönüyoruz:)