Mental Aritmetik (MENAR) Kursu’na Başladık

Yaklaşık 2,5 – 3 sene önce  bir arkadaşım grubumuzda paylaştığında MENAR ile tanışmıştım o dönem Florya’da idi dersler başlamıştı grup olarak tanıtım dersi rica etmiştik ama bir türlü irtibatı ayarlayıp gidemedik.

Sonraki dönemlerde ara ara arştırmıştım bu sene yazın Beşiktaş Menar’ın açıldığı ile ilgili bilgilere ulaşınca deneme dersine gittik. Eğitmenin önünde büyük tahta bir abaküs ve eğitmenin verdiği rakamlar ile abaküsteki boncukları sayı değerleri kadar ekleyip çıkararak hafızadan işlem yapmalarını kolaylaştırmayı sağlayan bir sitem..

İlk deneme dersi keyifli heyecanlı idi ama her iki çocuğumun yaş gurubu için yazın sınıf açılamadığından bu işi kış dönemine ertelemiştik. Geçen haftalarda arkadaşlarımız ile yeniden deneme dersine gittiğimizde her ikisinide yazdırmak istediğime karar verdim.

Mental Aritmetik nedir ne değildir kendi sitelerinde detaylı anlatılmış videoları vss paylaşılmış. Benim katılma sebeplerim,

Sağ ve sol beyni geliştiriyor olması

Kızımın rakamları seviyor olmasını teşvik edecek olması

Ritmik saymayı kolaylaştırıyor olması

Hafızdan işlem yapabilmenin çocukta yaratacağı özgüven ile okula başladığında bizim zamanımızda beynimize yerleşen Matematik zordur ön yargısını kırıp Matematik güzeldir eğlencelidire geçiş sağlayarak Matematik te diğer konuları kavrama ve öğrenme şevkini arttırmasına sebep olacağı.

Ve benzeri sebepler ile cumartesi kızım için Beşiktaş Menar’a başladık, Beşiktaş Menar’ı seçmemdeki sebep kurucu ortaklarının Mersin Menar ile aynı olması öncesi arada ve sonrası gelişim testleri ile biz velilere geri bildirim var raporlama yapacakları sözü, Bizle ilgili değil ama dikkat sorunu vbb olan çocuklarda ilerlemeye destek sağlayacakları konusunda ki yorumları vbb.

Araştırmalarımda bu  öğretinin çocuk üzerinde olması muhtemal negatif yönü ilede karşılaşmamış olmam.

Kızım cumartesi sabahı biraz geç kalmış olsakta  derse başladı . Anaokulu sınıfından 2 arkadaşının olması ise onun için ayrı bir motive edecek etkisi olacağını düşünüyorum. Sınıfa girmek öğretmeni dinlemek konusunda çok heyecanlı hevesli. İlk dersleri çok güzel geçti verdiği 5 sayfalık matematik ödevini orda tenefüste yaptı bitirdi:) Rakamları tanıması çok düzgün yazması öğretmeninden ayrı takdir topladı:) Geçen yıl anaokulunda olmasının faydalarını gördük galiba:) Eğitim çantasını abaküsünü her yere götürüp ders yapıyor şu an:)

Oğlumu henüz ikna edemedim kardeşinin eğitim çantasını yan gözle ve büyük merakla  izliyor ..Arkadaş bulabilirse yabancı ortama girme endişesini aşıp derslere katılmak isteyecektir diye düşünüyorum.

 

Mental Aritmetik (MENAR) Kursu’na Başladık” üzerine 4 yorum

  1. merhaba,
    sitenizi menar hakkında bilgi ararken buldum.çok hoş:))Eger kızınız hala devam ediyorsa (sanırım 2.5 yıllık biir egitim)bu kurum ve egitimi ve cocugunuza kattıkları hakkında biraz bilgi alabilir miyim?bende anadolu yakasında bir subesine kayıt yaptırmak istiyorum ama kararsızım.Ne kadar gerekli yada işe yarar?? bilemedim.tesekkürler

    1. Kızım ve oğlum 1 sene devam ettiler oğlum 3. sınıfta iken kızım anaokulunda iken eğitimi aldı.Öğretmenlerden memnun idim özellikle hafta içi ücretsiz derslere çağırmaları artı idi ama biz katılamıyorduk çalıştığım için.. Eğitim daha hızlı işlem yapmakla birlikte sayıları sevmesi hergün matematikle ilgili işlem yapması açısından iyi.. Ama anne ve babalarada çok iş düşüyor sadece kursa gidip olacak bir şey değil çocuğunda hergün egzersiz yapması lazım.. Ama sene başından test yapıyoruz arada test yapıyoruz eğitim bitince test yapıyoruz gelişimlerini bilgi vereceğiz demeleri çok havada kaldı:(İlk test 2 ay sonra yapılabildi kurs bitti yıl sonunda test için 3-4 kez aramak durumunda kaldım hala yorum bekliyorum geri dönüşleri ve takipleri zayıf:( Ayrıca Mental matematik için şimdi daha değişik eğitim metotları olan firmalar daha çıktı abaküsleri renkli okul öncesi dökümanları daha geniş soyut düşünceyi destekleyen bu yıl ara verdik çarpma için 2. dönemi bekliyorum kızım okumayı öğrensin ondan sonra diğerlerini daha detaylı inceleyeceğim.

  2. sayende ben de 8 yasindaki kizimi en yakin Menar’a yazdirdim. gecen ct ikinci derse gittik.
    şimdilik memnunuz. ben bile bir seyler ogrenmekteyim.
    kiz sagol varol valla, supersin.
    İpek

    1. :)Beğendi isenbenim içinde büyük referans bu hafta takviyeler yapılıyor Deniz inde ilk gelişim testi yapılıp bitecek Ege nin de bayram sonrası olacak geri dönüşümlerini merak ediyorum. Ege yiede sardı her gün 2 satır yapılıyor kart kullanımını daha çok beğendi ve hayretle anne nasıl sonuçlar çıkıyor diye kendi kendine hayret ediyor:)))

Bir Cevap Yazın

