3. Sınıflarda Okuma Okuyamama ve Terzi Masalı

Oğlum bu sene 3. sınıf  çocuk kitaplığımızın bir ara resmini yüklerim bebeklik değil anne karnından beri kitaplarımız çeşit çeşit  kumaş kitaplar ,banyo kitapları, karton kitaplar, oyuncaklı kitaplar, puzzle kitaplar vbb leri yaş ay gelişimlerine göre sanırım bayağı yatırım yapmışızdır:) 1. sınıfta okumayı öğendiğinde bizim için bayram havası esti ama nedense kendisi okumayı öğrendikten sonra kitap ilgimiz yön değiştirdi mükemmelliyetçilik özelliğindendir diye düşündüm kitabı ben okuyorsam seviyoruz ama kendisi okuyacaksa istenmiyor .. Bir süre itirazlar devam etti kendisi sessizce öğretmenin verdiği  kitapları okuyup bitirdikçe okuyabildiğini sanıyordum bu seneye kadar:( Meğer okuyamıyormuş!!Okuduğunu benim ona okuduğum gibi anlayamadığındanmış bunca savaşımız..

Bende bunu biraz geç fark ettmiş olmakla da suçluyum:(Bol resimli az yazılılar da pek sorun yaşamasakta küçük puntolu bol yazılı kitaplar okunmamak için arka sıraları itildi:(  Ama çevremde gördüm ki benim oğluma özel değil bu  özel okul devlet okulu fark etmiyor  3. sınıf çocukları genel anlamda iyi okuyamıyor:( Alfabeyi tanıyorlar birleştiriyorlar kısmında sorun olmasada nokta virgül ünlem gibi işaretlere dikkat ederek okumadıklarından yazıların anlamı çok çok fazla değişiyor:( Seri akıcı okuyamıyorlar, Sorunun kaynağı görsel uyarıların fazlalığı bilgisayar oyunlarında ki hız mı yada bu benim hüsnü kuruntum mu bilmiyorum:(

Bunu fark edince 1,5 aydır okuma konusuna baskı yaptım. Yaptıklarım,

  • Öğretmenin karar verene kadar tüm kitaplar yüksek sesle bana  okunacak .Önce itiraz edilsede öğretmen böyle söyledi deyince bu sene bu öneri kabul edildi,
  • Önce bol resimli az yazılı kitaplar seçildi, ve kitap okuma konusunda az hedefler koyarak devam ettik sayfa sayılarını önce çok söyledim pazarlıkla aşağı çekildi kendi taleplerinin kabul edilmesi artı sağladı:)Sıkıldığında bazı sayfaları ben okudum o takip etti.
  • Her gün kitap okunmadan yatılmayacak ama yatma saati uyku sersemi değil ben eve geldiğimde yüksek sesle beraber okunacak.
  • Ben yada babası o okurken hataları düzelttik çok yanlış okuduğunu fark ettiğinde okumayı red etmeler yaşandı bir ara krizde yaşandı ama kararlılıkla kitap okunmaktan kaçılmayacağı üzerinde durduk (biraz yanlış biraz doğru olabilir ama kırılma noktasını aşmamız gerekiyordu)
  • Hata düzeltilmesinden hoşlanmadı ne yapabilirimi çevreme danıştım bir dolap sağolsun güzel öneriler getirdi. Bende ona kitap okurken sık sık hatalar yaparak biraz içine oyun kattık ve anne babanın hata yapabileceğini gördükçe gülerek eğlence ve rahatlama sağladık
  • Arkadaşları ile de bir okuma kulübü oluşturduk hem oyun hem yorumlama hemde kitap okuma:)
  • 1,5 ayda daha önceleri  bir sayfada yanlış kelime okuma 10’u geçerken şimdi bu sayı belki 1-2 ve noktalama işaretlerine uyarak okuma tamamen düzeldi sayılır:)
  • Öğretmenin kitap okuma takviminde şu an önden gidiyor olması ona ayrı özgüven ve teşvikte sağladı:)
  • Ve en önemlisi artık kitap okuma keyfi arttı. Dün 35- 40 dakika ayrı kaldığımzı sürede 5 sayfa okuması gerekirken tüm kitabını bitirmişti ben geldiğimde:)

Gerçi kitapın sevdiği yayın evi olan UÇAN BALIK’tan olması çizerininde en sevdiği kitap  çizeri Mustafa Delioğlu  olması ve bebeklikten beri kitaplarını severek okuduğu Ayla Çınaroğlu kitabı olmasının  etkisi büyük. Ressam Mustafa Delioğlu’nun çizgilerini tanıyor artık dün başka yayın evinden  Mustafa Delioğlu’nun resimlediği kitabı gördü çizgilerinden çizerini tanıdı.

Ayla hanımın TERZİ MASALI   kitabını oğlumun dün çok severek okuduğunu yazacaktım yine çok uzun yazdım:( Bu arada   KİTAP OKUMAYI SEVİYORUM  Simge yayıncılığın hazırladığı matbu bir kitapçığımız var öğretmenlerimiz önerisi ile sene başında sınıftaki çocuklara alıyoruz ve  burada okudukları kitapları tarih ,yazar ,çizer, karakter, konu , anafikir , sen olsan kitaba ne isim verirsin, olayın geçtiği yer , kitabın özeti ve arkadaşlarınıa tavsiye edip etmeyecekleri konusunda sorular var ve çocuklar sene sonunda baktıklarında ne kadar çok kitap okumuş olduklarını görüyorlar bir nevi kitap günlüğü gibi birşey sitelerine baktım resmini göremedim hazırlayan CEMAL TELCİ 1. kademe çocuklar için çok işlevsel bir ürün tavsiye ederim Bu kitapçığında EGE’nin sevdiği ve arkadaşlarına  arkadaşlarına tavsiye ettiği kitaplar arasında:)

3. Sınıflarda Okuma Okuyamama ve Terzi Masalı” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

