2. Gün Venedik (Çocuk ile İtalya Almanya İsviçre)

Mestre’deki otelimizden otobüs biletlerimizi alıp hemen yürüme mesafesinde ki otobüs durağından Venedik otobüsünde ki yerimizi aldık.

(Araba ile gitmek otopark sıkıntı vb çok fazla olacağından dolayı araba ile gitmeyi tercih etmedik)

mestredurak

mestreotobüsOtobüslere istediğiniz kapıdan binebiliyorsunuz ve makinaya  biletinizi okutuyorsunuz . Çocuklara bilet almasak bile olurmuş:)

Yaklaşık 30 dk sonra son durakta inip kalabalığın gittiği yöne doğru gidiyoruz:)

Tabelalar sizi San Marco ve diğer meydanlara yönlendiriyor.

Hemen girişinde ilk çeşme ile karşılaşıyoruz ;

venedik

Çeşmelerin hemen hemen hepsinden suları doldurup içtik tüm tatil boyunca.

Sokak araları bol bol çiçeklerle yine sizi merhaba diyor;

venedikçiçek

venedikçiçekçi

Hele o Yaseminlerin kokuları yok mu;

venedikyasemin1

Yollarda ilerledikçe çocukların ilgisini çeken dükkanlar çoğalmakta;

venedikmask

Ama fiyatlar öyle yüksek ki:(

Yürürken Deniz de annesi gibi ilgisini çeken kapı kollarını resimliyor;

venedikkapıkolları

Dönem dönem sokaklarda dans etmeyi de ihmal etmiyoruz;

venediksokaklar

Ve yine terledikçe çeşmeler imdadımıza yetişiyor eğlenmek ve serinlemek için;

venedikçeşme3

Ve yine yürümeye devam San Marco Meydanı için;

venedikköprü

Rialto Köprüsü ‘nden geçip ;

venedikköprü1

Büyük Kanal Manzarasına baktıktan sonra ;

venediksanmarkoSan Marco Maydanı birden karşımıza çıkıyor bütün ihtişamı ve maalesef kalabalığı ile. Kalabalıktan başımız dönüyor ara ara..

venedikmeydankuşlarKuzular yine kendilerine kuşları bulmuşlar eğlenmek için;

venedikmeydanE aslana da bakalım gerçek mi acaba?

venedikmeydan2

Bizde bu arada meydandaki ihtişamlı eserleri kalabalıktan fırsat kalırsa fotoğrafını çekebilelim;

Palazzo Ducale

Ducal Sarayı günaşın altında gözlerimi kamaştırıyor . Ama her yer o kadar kalabalık ki maalesef hiçbir yerde sıraya girip içlerini gezemiyoruz.

Sokak aralarında kaybolmak keyifli oluyor;

vedeikkilit

Bu asma kilitlere İtalya’nın bir çok şehrinde rastlıyoruz aşklarını kilit altına almak için çiftler takıyormuş.

venedikgondol

Gondolların kanallarda oluşturduğu manzaralar büyüleyici.

Gondollar ile dolaşmak bize göre biraz maliyetli. Vaporetto’ ile Burano ve Murano adalarını geçmeyi düşündü isek vazgeçiyoruz kalabalık üstümüze üstümüze geliyor. Çok ara sokaklara girdikçe kesif idrar kokan yerlerden de geçiyoruz Venedik’de umumi tuvalet biz bulamadık sıklıkla restoranlara girip rica ediyoruz!

Evler evler …

venedikevler

venedikevler1

venediksokaklarındagezgin

Ve yine bir çeşme molasından sonra Bologna’ya doğru yola çıkıyoruz.

venedikçeşme2

Haziran ayında o kadar çok turist kalabalığı ile gezmeyi sevmedim belki bahar, sonbahar gibi bir mevsimde Venedik içinde konaklayarak gece ve gündüzü ile gelinebilir.

2. Gün Venedik (Çocuk ile İtalya Almanya İsviçre)” üzerine 5 yorum

1. Deniz cim biz Venedik içini sokaklarını gezdik.Adalarına gitmedik o yüzden yarım gün yetti bize.. Murano ve buruno adaları güzelmiş o zaman 1gün hepsi gezilir sanırım.
      pisa varsa turunuzda tavsiye ederim.Pisa yı 5 dk ile kaçırdık içini gezmek için:(
      Cinque Terre yi tavsiye ederim rotanızda olsun … Siena yakınında bir kale vardı orası çok güzel

1. Çocuk arabası ile gerçekten dolaşmak zor olacak bir bölge .. Tarih bilgisi için tşk