3. Gün Floransa Cortona

floransayayollavantaBologna’daki otelimizden mis kokusu ile bize eşlik etsin diye bir dal lavanta ve notlarım ile yola çıktık sabahtan.  Bu sefer yine otoban kullanmadan gitmeye karar verdik. İlk defa dağlık yerlerden geçtik yolda. floransayol 1 Yol manzaraları keyifli idi çoğu yerde size bol bol saman balyaları eşlik ediyor ; floransayol Keyifli bir yolculuk sonrası Floransa’ya vardık.Park edecek yer bulmak çok sıkıntılı, rezidansların sadece park edebildiği   alanda kamera kaydına girmiş iseniz muhakkak (Zona Traffico Limitato yazan alanlar) o bölgede bir otoparka giriş yapmanız gerekir ki , size kesilen cezanın silinebilmesi için . Ve ne ceza nede otopark ücretleri hiç ucuz değil. Tatilimiz boyunca en yüksek otopark ücretini burada ödedik:( Arabayı park ettikten sonra  hemen bu hoş kapı ile karşılaştık , floransakap Ve keşfe başladık, Floransa Deniz Canavarları Fontane dei mostri mariniİlk karşılaştığımız heykel Floransa Deniz Canavarları (Fontane dei mostri marini) idi. Yürümeye devam edince , floransakatedraliyoluKatedralin ünlü kubbesi görünmeye başladı ; floransakatedral Meydan da ben eserler ile ilgilenirken Deniz kuşları eli ile nasıl besleyeceğinin alıştırmalarını yapıyordu .

floransakatedral2 floransakatedral5 Kapılar beni en çok etkileyen şeylerden biri idi herhalde, floransakatedrali floransakatedral3 Duomo ‘ nun(Santa Maria del Fiore ) kapısının karşısında hemen başka bir kapı sekizgen Vaftizhane ‘nin doğu kapısı olan  Michelangelo  tarafından “Cennetin Kapısı ” olarak isimlendirilen kapı çıkıyor karşımıza. cennetinkapısı1 Adem ve Havanın Cennetten kovulmasından , İshak’ın kurban edilmesi, Kabil’in kardeşi Habil’i öldürmesi gibi 10 farklı konuyu eski ahite göre anlatıyormuş.  Ayrıca sanatçılar kendi görüntülerini bu kapıya işlemişler. cennetinkapısı Dan Brown’un Cehennem kitabını keşke gezi öncesi okuyabilseydim diye çok hayıflandım ,  kitapta bu kapıdan da bahsediyor. Buradaki orjinalı değilmiş orjinali Museo dell’Opera del Duomo’da imiş.  Bu arada Dante’yi çok etkileyen tavan resimlerinin bir kısmı aşağıdaki gibi vaftizhane Buradan kısa bir yürüyüş sonrası Signoria  Meydanı’na (Piazza della Signoria) ilerliyoruz,   Medici ailesinin yaşadığı Vecchio Sarayı ve çevresindeki heykelleri görmek için.  Palazzo Vecchio (Dan Brown’un Cehennem kitabında bahsettiği  Beşyüz Sergi salonu bu sarayın içinde imiş .) Neptün çeşmesi ilk gördüğümüz heykel, neptünçeşmesi Sonra meşhur Davut heykelinin kopyası göze çarpıyor; davut Ve kitapta bahsedilen diğer heykellerde hemen yanında ; Polyksena'nın KaçırılışıMedusa'nın Kesik Kafasını Tutan Perseus Polyksena’nın Kaçırılışı                   Medusa’nın Kesik Kafasını Tutan Perseus Biraz daha ilerlediğimizde Ponte  Vecchio (eski köprü) den geçip;    (Bu arada 2. Dünya savaşında Almanların güzelliğine kıyamayıp yıkmadıkları tek köprü bu imiş) Ponte Vecchio Pitti Sarayına (Plazzo Pitti) geliyoruz Palazzo Pitti Esasen Boboli bahçelerini görmek için geldik , büyük ve çok geniş bir alan olduğundan zamanımızda sınırlı olduğundan sarayda biraz soluklanıp geri dönüyoruz. Bu saraydan Uffizi’ye giden bir yol varmış ve bu yolu Medici ailesi yaptırmış. Yol boyunca sıkılmasın diyede duvarlara tablolar yaptırmış . Floransa’ya birde tepeden bakıp umarım bir daha  tüm müzelerini gezebilecek geniş bir zamanda yine gelirim duaları ile  Cortona’ya doğru ilerliyoruz floransa Cortona’ya zeytn ağaçları içinden geçip akşam güneşinin harika yansıdığı saatlerde varıyoruz. cortona1 cortona Cortona akşam kalacağımız otele yakın olduğundan uğruyoruz ama en önemli sebebi, “Tuscan Of The Sun ” Kızgın Güneş filmi ile görüp aşık olmuştum kitabı da varmış henüz okuyamadım. Ayrıca Hayat Güzeldir filminde bazı sahneler de burada çekilmiş. Çocuklara bu filmden bahsediyoruz çok kısa İstanbul’a dönünce beraber izliyoruz.

cortona2cortona4Akşam güneşi o kadar güzel yansıyor ki Toskana sarısı binalara ve vadiye;

cortona3

Meydanında akşam olacak konser hazırlıkları telaşı var çocuklar meydanda koşturup oyun oynama telaşında;

cortona6

Cortona’da akşam güneşi ile mutlu olup evlere veda ediyoruz , Foligno’daki otelimizi bulmaya gidiyoruz.

cortona7

Cortona daki bu müzik bahsettiğim meydanda çekilmiş.