İzmir Uzay Kampı Gezimiz

Atlas Çocuk dergisi  çıkartmalı Resimli Türkiye Haritası verdiğini duyunca harita seven bir aile olarak hemen alıp İnstagramda paylaşmıştım. Çocuklar da her sayıyı heyecanla beklediler haritalarını yaptılar . Böylece bizim daimi dergimiz oldu. Kasım sayısında  “Göktaşı Yağmuru gözlemi için  Okurlarla Uzay Kampı Gezisi ” var yazısını görünce hemen mesaj attık kabul edildi. İstanbul’dan nasıl etsek nasıl gitsek derken BoraJET‘in İzmir için Ekonomik Uçak biletlerini görünce gaza geldik ve #ÇocuklaGezerizİzmir yolculuğuna son dakika ile karar verdik.

Atlas Çocuk ile  İzmir’deki Uzay Kampı Türkiye Gezimizin programı aşağıdaki gibiydi

**22:05 – 22:40 Uzay Kampı Türkiye tanıtım turu

**22:40 – 23:15 Göktaşları ile ilgili genel bilgilendirme sunumu

**23:15 – 00:15 Planetaryum

**00:15 – 00:45 Gözlem Saati (Uzay Kampı Gözlemevi’ndeki 12inch’lik teleskopla gezegenler, yıldızlar ve diğer gök cisimleri incelenir.)

**00:45 – 01:45 Uzay Kampı Türkiye bahçesinde göktaşı yağmurunun seyredilmesi

Saatlere baktığınızda çok uzun helede çocuk ile bu saatlerde  bunları yapmak zor olsada Yıldız Gözlem Aşkı ağır bastı.

Kısa bir sunum ile Meteor Yağmuru nedir ve hangi dönemlerde neler gözlemlenebilir öğrendiler .

Göktaşı Yağmurunun görülebilecek Zamanları

Meteor yağmuru, meteorların dünya atmosferine girdiği zaman, uzayda bıraktıkları belirgin ışıklı izin, havanın yüzeyleriyle sürtüşmesinden doğan kızışmasıdır. Atmosferin üst tabakalarına temasla çok kızışan meteorlar da bize bir “meteor yağmuru” görünümü verir.

Sonrasında bizim bu akşam gözlemleyeceğimiz Geminid (İkizler ) Göktaşı Yağmuru hakkında kısa bilgi edindiler  ;

13 Aralık’ı 14 Aralık’a bağlayan gecede maksimum sayıya ulaşacaktır. Dünya yörüngesi üzerinde ilerlerken, her yıl bu dönemlerde “3200 Phaethon” adlı eski bir kuyruklu yıldızın kalıntılarının yakınından geçer. Kuyruklu yıldız kalıntılarının Dünya’nın yerçekimine kapılıp atmosferimize girip yanması sonucunda da ortaya büyük bir görsel şölen çıkar. Saatte 120’den fazla yıldız kayması(göktaşı yağmuru) gözleyebiliriz.

14 Aralık’ta en fazla sayıya ulaşacak olan İkizler göktaşı yağmuru, seyir zevki en yüksek gök olaylarından biridir. Miktarlarının fazla olmasının yanında, çok renkli görüntüleri de Geminidleri izlenmeye değer kılan özelliklerdendir.(%65’i beyaz,%26’sı sarı,%9’u da mavi, kırmızı ve yeşildir.)

Seminer Sonrası Uzay Kampı Türkiye’yi bize gezdirdiler her bir istasyonu anlattılar.  Uzay Kampı Türkiye , 2012 yılınca vefat eden Kaya Tuncer tarafından kurulmuş olup dünyadaki üç büyük Uzay Kampından biri..

Günlük tur kapsamında aşağıdaki temel konularda bilgi aldılar

• Newton’un Üçüncü Hareket Yasası
  • Ay’daki yerçekimi kuvveti
  • Astronotların uzayda neden spor yaptıkları
  • Astronotların neden uzay kıyafeti giydikleri
  • Uzayda bitkilerin nasıl yetiştirildiği

Sonrasında sanal gökyüzü’nün oluşturulduğu planetaryum ile takımyıldızların gökyüzündeki konumlarını tanıdılar.

Astronot Kıyafetleri Hakkında Kısa Bilgi

Gözlemevindeki teleskopla  Jüpiter’in kuşaklarını ve uydularını gözledik. Bu kısım çok soğuk ama bir o kadar heyecanlı idi.

Ve heyecanla beklediğimiz metoor yağmuru gözlemi içi gece 1 .00 gibi bahçeye çıktık .  Uyku tulumu almadığım için çok hayıflandım:( Bazıları çimenlere yayıldı gökyüzünü gözlemlemeye başladık . Kızımla biz bir tane görebildik 4 5 6 tane görebilenler oldu . Dileklerimizi dileyip hoş hatıralarla otelimize doğru yola çıktık.

Burada da çocuklar Ay yürüyüşünü öğrenirken;

#izmiruzaykampı #aydayürüme #çocuklagezerizizmir @atlascocukdergisi

A post shared by Esra Er (@cocuklagezerizbiz) on

Ulaşım:

İzmir’de İZBAN ve Metro ile rahatlıkla buraya gidebilirsiniz. Adnan Menderes Havalimanı’ ndan bindiğinizde  ESBAŞ durağında inince yürüyerek 15 dakikada yada caddeyi geçmek zor olursa  Taksi ile 5 dakikada ulaşabilirsiniz .Biz yürüdük ama Kamp Ege Serbest bölgesi içerisinde ıssız bir yer o yüzden yürümenizi tavsiye etmem.

Posta Adresi

Ege Serbest Bölgesi
Ege Serbest Bölgesi Kurucu ve İşleticisi A.Ş (ESBAŞ)
Uzay Kampı Türkiye 35410
Gaziemir, İzmir / Türkiye

Telefon

+90 232 252 35 00 (Hafta içi saat 08:00 ve 18:00 arası)

info@spacecampturkey.com

Konaklama:

Konaklama için yakın olsun diye mutlaka Gaziemir çevresinde konaklama için kendinizi sıkmayın toplu taşıma ile rahatça ulaşılabiliyor dediğim gibi. Mesafelerde kısa kısa çok uzun sürmüyor. Biz Basmane bölgesi civarı Metro Çıkışına çok yakın bir otelde kaldık. Yukarıdaki İzban hattında olan lokasyonlarda kalınabilir.  Basmane çevresinde dolaşmak karanlıkta önerilmiyor pek.

Not: Daha iyi çekilmiş fotolara ve detaylı yazıya Ocak 2015 Atlas Çocuk Dergisinden ulaşabilirsiniz .

Bizim İzmir gezmiz ile ilgili anlık paylaştığımız diğer fotoğraflar #çocuklagezerizizmir hastagı ile İnstagram‘da  ve Çocuklagezerizbiz Facebook sayfasında görebilirsiniz.

* Fotoğrafların hepsi Samsung Galaxy S4zoom  telefon ile çekilmiştir.

İzmir Uzay Kampı Gezimiz” üzerine 2 yorum

1. Çok teşekkürler canım özellikle Deniz ile bizde çok keyif aldık. Ege hasta olduğundan tam konsantre olamadı hafta sonu olan similasyonları deneyebileceğimiz programlara katılmayı diledik tez zamanda bakalım:)