BALKANLARDA ÇOCUKLA ÇADIR KAMPI (KAMP ADRESLERİ)

Sevgili Banu’nun

Arabayla Balkanlar turunda Çocukla kaldıkları Kamp alanları bu yazıda benim adıma çok faydalı oldu en kısa sürede çadır kamp alanlarını deneyeceğim.

Sevgiler

Esra

ARABAYLA BALKANLAR: ÇOCUKLU&KAMPLI

BALKANLARDA KAMP:

1. KAMP YERİ: BLAGAJ (http://www.camp-bara.com)

İlk kampımızı Mostar’a yaklaşık 12 km uzaklıkta, Buna nehrinin kıyısında, Blagay (Blagaj) Tekkesine ise sadece 2 km mesafede olan Kamp Bara’da yaptık. Yurtdışındaki ilk kampımızdı, oldukça heyecanlıydık. Bu heyecanın bir diğer nedeni de ilk önce başka bir kamp alanına gitmemiz, oradaki aksi görevlinin yer kalmadığını söylemesi, yol boyunca başka kamp yerleri de görmüş olmamıza rağmen onların nehir kenarında olmaması, hava kararmadan çadır kurma telaşı, çocuklarla açıkta kalmayalım endişesiydi.

Kamp yeri, daha görür görmez tüm endişelerimizi aldı götürdü. Yemyeşil çimenlerle kaplı, su sesi ve kuş sesleri ile dolu, tertemiz ve sakin bir yerdi.

Resepsiyon görevlisi, istediğimiz yere çadırımızı kurabileceğimizi söyledi. Babamız hemen bu görevi üstlenirken ben de yolculukta sıkılan çocukları hemen nehir kenarına indirdim. Tüm gezi boyunca babamız çadırı hep tek başına kurdu (çocuklarla da birisinin ilgilenmesi gerekiyor elbet:)

Blagaj Blagaj 1

ÇAdır

Biz kamp yerine vardığımızda, bazı kampçılar nehir kenarında sandalyesinde kitabını okurken, bazıları koyu bir sohbete dalmıştı. Bizden hemen sonra bir çift gelip hemen yanımıza çadır kurdu. Yan yana 2 kişilik, 4 kişilik ve 6 kişilik çadır dizilimi tesadüf de olsa çok hoştu ve evet hepimizin çadırı aynı markaydı:

Mostar 5

Bazı minik kampçılar babasına yardım ederken, bazı ortanca kampçılar da nehri keşfe çıkıp, biraz olta attı. Çadırımızı kurup, eşyalarımızı yerleştirdikten sonra hem şehri gezmek hem de akşam yemeği yemek için Mostar’a gittik.

Geç saatte kamp yerine döndüğümüzde çocuklara pijamalarını giydirip uyuttuk. Biz de kamp sandalyelerimize kurulup sessizliğin tadını çıkardık. Nehrin su sıcaklığı yaz-kış 8 derece imiş. Bu nedenle, gündüz sıcaklığı yol boyunca ve Mostar’da 40 derecelerde iken kamp yeri hoş bir serinliğe sahipti. Uyku tulumlarını yorgan yapıp nefis bir uyku çektik. Sabah uyandığımızda biraz serindi hava, gezimiz boyunca sadece bir defa ilk kamp günü sabahında hırkalarımızı giydik. Bu arada nehir bize güzel bir sürpriz hazırlamıştı, nehrin serinliği ile havanın sıcaklığı birleşince harika bir sis tabakası oluşmuştu nehrin üzerinde.

Kamp

Ben kahvaltıyı hazırlarken herkes kendine bir meşgale bulmuştu bile. Mükellef bir kahvaltı sonrasında kimimiz manzaraya karşı ıhlamurunu içti, kimimiz Türk kahvesini:)

İlidza 3

Kamp 1 Kamp 2

Biz çadırı toplarken, çocuklar kendilerine bu sefer de farklı eğlenceler bulmuştu. Buradan ayrılmak çok zor geldi, bir gün inşallah gene gelip bu sefer nehirde yüzeceğiz.

Çadırı topladıktan sonra, Blagaj Tekkesini dolaşıp, Dubrovnik’e doğru yola koyulduk. Yol üstünde Poçitel’e de uğramayı ihmal etmedik.

Blagaj Tekkesi

Blagaj Tekkesi Mağara 2

1. KAMP YERİ: DUBROVNİK (web sitesi bulunmuyor ama http://www.villas.com/en-gb/croatia/dubrovnik-neretva-county/mlini/poseydon adresinde yer alan ev ile aynı konumda)

DUBROVNİK

Dubrovnik için ilk kamp alanı seçeneğimiz google aramalarında Dubrovnik’in tek kamp alanı olarak çıkan Camping Solitudo idi. Ama bize öyle bir fiyat sundular ki bu fiyata otelde kalırız deyip, Dubrovnik yakınlarında başka kamp yerleri aramaya karar verdik.

En fazla kamp yerinin Dubrovnik’e 15 km mesafede yer alan Mlini-Plat’ta olduğunu fark ettik ve 2 gece konaklayacağımız, denize sadece 70 m mesafede bulunan, kamp alanı Paradise’da kaldık. Bir web sitesi yok, kart almak ta bizim aklımıza gelmedi. Ama şöyle tarif edebilirim Camping Kate’den (hem yer yoktu, hem de denize 300 m falan mesafe vardı) sonraki sağdaki ilk kamp alanıJ. Çadır yeri için çok seçenek olması bizi biraz zorlasa da en güzel manzaralı yere çadırımızı kurduk. Daha doğrusu babamız çadırı kurarken ben çocuklarla Adriyatik denizinde kulaç atıyordum. Uzun yolculuk ve sıcak hava sonrası deniz o kadar iyi geldi ki.

Mlini Plat 1

Güneşi batırıncaya kadar yüzdük. Kamp alanında her türlü imkân vardı ve oldukça temizdi. (wi-fi, sıcak su, duş, buzdolabı, tuvalet, yemek hazırlama yerleri, çamaşır yıkama yerleri).

Akşam ilk kez kamp yemeği yaptık: Pakarna (makarna). O kadar yüzünce güzel bir pakarnayı hak ettik doğrusu. Akşam tercihimizi mantar soslu makarnadan, ertesi gün öğlen ise domates soslu makarnadan yana kullandık.

Kamp 3

Ertesi sabah kimimiz hamak keyfi yaptı, kimimiz kahvaltıya yardım etti. Bu kamp alanı, zeytin ağaçlarının altında, Adriyatik denizi manzaralı harika bir yerdi doğrusu.

Kamp 4 Çadır

Kahvaltı ve öğle yemeğini kampta yedikten, bolca yüzdükten sonra akşamüzeri Dubrovnik’e gittik. Alan büyük olunca baya bi yayılmışız farkında olmadan. Bu güzel kamp yerinde 2 gece konakladıktan sonra veda edip Karadağ (Montenegro) Kotor ve Budva’ya doğru yola koyulduk.

Dubrovnik 3

Dubrovnik

1. KAMP YERİ: BUDVA (http://www.avtokampi.si/kamp/4/238/Crvena-Glavica/)

Budva’da bir gece kamp yaptık. Şimdi aynı seyahati tekrar yapıyor olsaydık en azından bir gece de Kotor’da kamp yapardık. Kotor, Budva’ya göre kesinlikle çok çok daha güzeldi.

Yolda Camping Jaz’ı gördük, ancak uzaktan çok kalabalık göründü gözümüze. Sonradan mavi bayraklı denizi olan güzel bir yer olduğunu okudum ama biz çoktan oradan vazgeçmiştik. Siz şansınızı deneyebilirsiniz.

Budva’daki kamp yerimiz kaldıklarımızın içinde en vasatı. Kamp Crvena Glavica. Stevi Stefan adasını geçtikten sonraki kocaman tabelalı ilk kamp yeri. Zaten başka da kamp yeri yok yakınlarda. Denize yaklaşık 500 m ve arabayla gitmek çocuklu aileler için daha mantıklı. Sahilde bir restoran var, wi-fi sadece restoranda mevcut. Güzel tarafı deniz çok güzel ve Sveti Stefan adası manzaralı. Ama kamp yeri çok kalabalık, tesisler eskimiş, diğer kamp yerlerine nazaran çok eski ve çok ta hijyenik değil.

Budva 2

Budva 3 Budva 4 Budva 5

Güneşi bu seferde Stevi-Stefan manzarasıyla batırdık.

Budva 6

Budva’dan sonra istikamet Makedonya-Ohrid, planımız Ohrid’de de kamp yapmaktı ancak, hem Ohrid’e planladığımızdan geç varınca hem de bulduğumuz ilk kamp yerinin kapalı olduğunu görünce 2 gece otelde konaklamak zorunda kaldık. Ohrid’de kamp yapmak bir sonraki gidişimize kaldı böylece.

Ohrid Kalesi

Sveti Jovan Kalesi

Ohrid’e veda edip, bizim için çok anlamlı ziyaretler yapmak üzere önce Makedonya- Manastır’a sonra Yunanistan-Selanik’e uğradık.

Manastır

Selanik

1. KAMP YERİ: KAVALA (http://www.batis-sa.gr/tr/)

Ohrid sonrası son kamp konaklamamızı 2 gece Kavala’da yaptık. Googleın azizliğine uğrayıp (google aramasına göre harika bir kamp yeri!), ilk gittiğimiz kamp yerinden, çadırı kurmuş olmamıza rağmen (çok kalabalık, pis, denizi kötü) kaçarcasına uzaklaştıktan sonra gene havanın karardığı geç bir saatte ikinci kamp yerini aradık. Bu sırada şiddetli bir yağmur başladı, saat 22.00 sularında yağmur altında çadırımızı kurmaya çalışırken karşı karavandaki nazik bayan karavanına davet etti. Arabada çocuk olduğunu görünce de hemen aç olup olmadığımızı sordu, “çocuklu insanın halinden anlarım bende de 4 çocuk var” deyince çekincemizi biraz attık. Nazik davetini kabul edip saray kadar lüks karavanlarının önündeki tentede çocuklar karnını doyururken biz de sohbet ettik. Çadırı kurduktan hemen sonra yağmur kesildi ve komşumuzun ikramları eşliğinde sohbet bir süre daha devam etti.

Sabah uyandığımızda cennet gibi bir yerde olduğumuz fark ettik. Kamp alanı ama diğer tesisleri beş yıldızlı otel konforunda, barı, havuzu, çocuk parkı, tavernası ile dört dörtlük bir tesis. Şiddetle çocuklu ailelere tavsiye edilir.

Kavala

Deniz güzel, plajı güzel, şezlonglar ve şemsiyeler ücretsiz, sadece içecek almanızı bekliyorlar. 4 euroya soğuk bir şey içip, tüm gün kalabiliyorsunuz. Günübirlik ziyaretçisi çok, kumsal düğünleri yapılıyor ve eğlence sevenler için geç saatlere kadar partiler düzenleniyor. Hem gençler hem de aileler için çok uygun bir yer.

Kavala 1

2 gece sonrası istemeye istemeye dönüş yoluna geçtik. İpsala’da aşağıdaki tabela karşılıyor bizi.. Bir sonraki tatilin hayaliyle dönüyoruz evimize.

İpsala

Sevgiler:)

İletişim:

Banu Özbay

seyahatgezegeni@gmail.com

NOT: Batis’de daha sonra Kurban Bayramında 2 gece daha konakladık. Sezon bitmişti, ama hala aktifti kamp yeri. Şezlongların çoğu toplanmış, restoran kapanmış olsa da bu sefer de geçen sefer hiç uğramadığımız yetişkin havuzunun ve bar, loca gibi ekipmanların olduğu tarafta vakit geçirdik. Daha önce çocuk havuzunun yanındaki tuvaletleri kullanmıştık ve oldukça temizdi. Bu sefer kamp alanının tuvaletlerini kullandık, biraz eskimiş olmakla birlikte gene de temizdi. Yemek hazırlama yerleri ve duşlar da temizdi.