Orta Avrupa, Romantik Yol ve Benelux : 1. GUN

Sevgili Ülkü ile 12 yıldır İstanbul’da aktiviteden aktiviteye çocuklarımızı gezdirirken son iki yıldır beraberce Avrupa’da harika uzun yolculuk yapıyoruz . Çocuklar ve biz çok eğleniyoruz müthiş deneyimler katıyoruz hayatımıza .Geçen yılki İspanya turumuzu yazamadım Ülkü’den bu yılki gezimizi yazmasını istedim . Sağolsun kaleme aldı gün gün yazacak takip etmek isterseniz 11 günlük  minibüste iki aile 3 çocuk ile turumuzu buyrun .

2015 Yılı Er ve Durmayüksel Ailesi’nin Avrupa Turu Anıları

Çocukların doğumuyla başladı yolculuğumuz. Onların aşama aşama büyümesi ,tecrübelerimiz, paylaşımlarımız, sevinçlerimiz, üzüntülerimiz bu yolda bizi birleştirdi. Tam 12 yıldır bu yolculukta birbirimize destek olduk. Etkinlikten etkinliğe koştuk. Kah güldük ,kah ağladık. Yaşadıklarımız öyle bir hazine oldu ki bize, dostluktan öte kopmaz bir bağ oluşturdu. Çocuklagezeriz çatısının altında büyük bir aile olduk. Çocuklar büyüdükçe sınırlar yetmedi bize. Dünya kazan biz kepçe düştük yollara. Geçen yılki İspanya gezimizi kağıda dökmeye  söz vermiştim. En değerli varlığım annemi kaybedince sözümü tutamadım. Bu seneki gezimizi geçte olsa satırlara dökerek verdiğim sözü yerine getirmek istedim.

Aylar öncesinden Onur-air dan Viyana’ya ekonomik uçak biletleri alındı. Biz karar vermekte biraz geç kaldığımız için ekonomik uçak biletini ancak 1 gün önceye bulabildik. O yüzden yolculuğumuz 1 gün önce başladı.

Biletler alınınca rotalar çizilmeye başlandı. Heryeride görelim azmiyle sınırları sonuna kadar zorladık. Doğa ve eski şehir kültürlerinin bol olduğu bölgelere yakın konaklama yerlerimizi ayarlayıp rotayı oluşturduk.

Orta Avrupa

1.GÜN Avusturya –Viyana (12/06/2015)

Konaklama : Arion City Hotel

Karne günü karnemizi bile almadan sevinç ve heyacan içersinde Durmayüksel ailesi olarak yola çıktık.

Viyanaya vardığımızda otelden bir araç bizi karşıladı. Gelmesi biraz zaman aldı.Gelen araç konforlu minübüs tarzı bir araçtı. Otel oda içinde oda olan temiz güzel bir oteldi.Odamıza yerleşip biraz dinlendikten sonra şehir merkezine yola çıktık. Otele yakın bir otobüs durağı vardı. Nerde inelim diye aramızda konuşurken şöför ve muavin Türk çıktı keyifli bir sohbet ve rehberlik bilgilerini alarak şehrin merkezi ve son durak olan opera binasının önünde indik.

Aziz Stephan Katedrali (Stephansdom) 0ldukça görkemli bir bina ,kulesi çok uzaklardan görülebiliyor. En büyük 4.katedral .İkinci dünya savaşının sonuna doğru oldukça büyük bir yangın geçirmiş. Toplanan bağışlarla kulesi eski beyazlığına kavuşmuş.Diğer yerlerdeki çalışmalar devam ediyordu.İçeriye giriş ücretsiz. Küçük küçük ibadet alanları var .Vitraylarından yansıyan güneş ışığı eşsiz bir görsel şov oluşturuyor

Kartner Strasse alışveriş mağazaları kafe ve restoranlarla dolu hareketli canlı bir cadde.

Graben Caddesi ve Kohlmarket Butikler, kafelerle dolu .Eskiden vebalılar bu caddenin altına gömülürmüş o yüzden caddenin tam ortasında beyaz bir veba anıtı var.  Anıtı geçince biraz ilerde sağda St Peter kilisesi var. Saraydan gelen paytonların geçtiği güzergah üzerinde keyifli bir görüntü sergiliyor

Demel Pastanesi Graben caddesinin sonundan sola dönünce lüks mağazaların bitiminde saraya yakın sağ tarafta sarayın meşhur pastacısı demel pastanesine ulaşılıyor.Şık kutular içinde şekerlemelerin satışa sunulduğu stantları var. Apfeisturdel’ i meşhurmuş saat 18 civarları gittiğimizde kapanmak üzereydi malesef deneyemedik.

Hofburg Sarayı Habsburg’ların kışlık sarayı içinde sisi müzesi ve ispanyol binicilik okulu bulunuyor.Gösteriler bilet alınarak izlenebiliyor.Sarayın ön kapı girişi payton seferlerinin başladığı geniş ve görkemli bir alan. Arka tarafındaki bahçede çimlere yayılıp doğanın güzelliğiyle birlikte tarihi görkemi solumak oldukça keyifli.Sol taraftan devam edince havuzların ve bahçelerin olduğu güzel bir parkla National Theater ın olduğu caddeye bağlanıyorsunuz.

City hall Rathaus (Belediye binası) Gittiğimiz akşam bir bira firmasının düzenlediği panayır vardı yiyecek ve hediyelik eşya stantları, lünepark ve canlı müzik ziyafeti insanlar mutlu bir şekilde dans ederek müziğe eşlik ediyorlardı.Tabi bizde hemen ortama adapte olduk.

Parlamento Binası Oldukça görkemli bir yapı önünden geçtiğimiz sırada önde polis arabası arkasında patenli polisler onların arkasındada patenli, bisikletli bir sürü insan uzunca bitmeyen bir kuyrukla geçit yaptılar izlemek çok keyifliydi.

Opera binası Güne başladığımız opera binasının olduğu mekana geri döndük.Oldukça görkemli bir binaydı.Binanın sol tarafında kocaman bir ekranla içerdeki gösteri dışarıya yansıltılmıştı . Karşısında yapılmış oturma yerlerinde insanlar gösteriyi izliyordu.Otel Sacher’de hemen yan binaydı .Otobüs kalkış saatine az kaldığı için buranın ziyaretini ertesi güne bırakarak otelimize geri döndük.

#ÇocuklaGezerizAvrupa2015 #ÇocuklaGezerizAvusturya   hastaglerinden gezi anında paylaştığımız fotoğraflarımızı görebilirsiniz . Facebook’taki toplu fotolarımız ise burada .

Öncesindeki hazırlığımız ve detaylı ana plan ise burada