Orta Avrupa, Romantik Yol ve Benelux : 3. GUN

3.GÜN Avusturya (14/06/2015)

Konaklama : Vila Sol (Slovenya-Bled)

Sabah yeni bir gezi gününe başlamanın heyecanıyla viyanada kaldığımız oteli terk ederek Yeşil göle doğru yola çıktık. Her gördüğümüz yeşillikler içindeki villaları birbirimize göstermenin heyacanıyla kendimize piknik alanı bakındık. Getirdiğimiz erzakları tüketmek için dere kenarında , yeşillikler içinde , bol  sinekli olduğunu sonradan farkettiğimiz güzel bir mekanda kahvaltımızı yaptık.

Grüner see Yeşil Göl (Avusturya)

Yeşil göle gelmeden köy girişinde göle giriş için iki görevli bilet kesiyordu.Biz piknik alanından geldiğimiz için köy içinden çıktık ve direk otopark alanına ulaştık. Uzaktan görünen dağlı karı izleyen ormanlıklı patika yolda bol oksijen depolayarak göle doğru yol aldık. Yol üstünde bir tesis vardı ve birçok dalgıç’ın burayı dinlenme mekanı olarak kullandığını gördük. Göle ulaştığımız zaman gördüğümüz manzara karşısında hissettiğimiz huzur içersinde kaybolduk.

Tragoess’teki Yeşil Göl, tepesi karlarla kaplı Hochschwab dağlarının eteklerinde bulunan saklı bir cennet adeta. Soğuk kış aylarında park olarak kullanılıyor. Havalar ısındığında eriyen karlar zümrüt yeşili soğuk olan bu muhteşem gölü oluşturuyor.Dalgıçların gözde mekanı daldıklarında balıklar dışında çimenler, yollar, banklar, köprü ve ağaçları görerek kendilerini kara ve göl’ün karışımı bir mekanda buluyorlar.

Dönüş güzergahında bir küçük göl daha gördük yeşilliklerin suya yansıması inanılmaz güzeldi.Tablolarda gördüğüm bu manzaraların gerçek olabileceğini görmeseydim hayal bile edemezdim.

Hochosterwitz kalesi (Avusturya)

Kale yolunu bulmak biraz zamanımızı aldı.Arada atıştırma ve kendimizi çayır çimenlere salma molalarından sonra kaleye vardık. Fakat ne yazık ki ziyaret saati bitmişti. Üç ayağı kurup fotoğraf makinasının uzaktan kumanda butonuyla pozlar verirken çok eğlendik.

Ortaçağ’dan kalma bu kale, adeta bir masal şatosu gibi, 160 metre yüksekliğindeki Dolomit kaya oluşumu üstünde dimdik göklere meydan okuyor. Kalenin en üst noktasına ulaşmak için 14 ilginç kapıdan geçmeK ve 620 metre yürüyüş yapmak gerekiyor.Belli bir yüksekliğe çıkan raylı bir sistemde mevcut.

Bled Gölü (Slovenya)

Bled gölüne vardığımızda hava kararmaya başlamış ve karnımız zil çalıyordu.Kısa bir göl turundan sonra yemek için mekan avına çıktık. Çocuklar konaklama yapacağımız villa’ya ulaşmanın hayali içinde yemeklerini tamamlayarak bizleride hızlandırdılar.Villaya varış saatimiz bir hayli geç olmuştu.Villanın sahibi bizden umudunu kesmişti. Villanın tümünün bize ait olduğu hayalinden 1 oda 1 salon dan oluşan mekana razı olarak yorgunluğumuzu atmak üzere derin bir uykuya teslim olduk.

#ÇocuklaGezerizAvrupa2015 #ÇocuklaGezerizAvusturya   hastaglerinden gezi anında paylaştığımız fotoğraflarımızı görebilirsiniz . Facebook’taki toplu fotolarımız ise burada .

Öncesindeki hazırlığımız ve detaylı ana plan ise burada

1. Gün Avusturya Viyana burada