Kanada Okulları

Oğlum 3 yaşlarına iken anne gruplarında konuşmalarımız çocukların ne kadar yediği ne kadar uyuduğundan çok artık nasıl eğitim alacağı üzerine idi.. Şimdi 13 yaşında olan oğluma bakıp o dönemde çok fazla endişe ve kaydı yüklendiğimi fark ediyorum.

“Oğlum 13 yaşında okul öncesi 2 yıl ilköğretim 5 yıl devlet okulu son 2 yılı özel okulda okudu. Kızım 10 yaşında  2 yıl anaokulu 3 yıl ilköğretim devlet okulunda okudu 1 yıldır özel okulda. Oğlum basketbol oynuyor Beşiktaş Basketbol altyapısında. Kızım Devlet Opera ve Balesi’nde bale eğitimi alıyor 3. senesi çocuk oyunlarında sahne alıyor. Oğlum 2 yaşından bu yana kızım doğduğu günden bu yana   İstanbul’da olan sanat sergilerine gidiyor atölye çalışmalarına katılıyorlar. Go oynamayı ,origami yapmayı, karakalem çizmeyi , kaligrafi çizmeyi seviyorlar bunların hepsini müzelerde gittikleri sanat gezi atölyelerinde tecrübe edip öğrendiler. Doğada gezmeyi , kuş gözlemi yapmaya bayılıyorlar. Uzun yol yapmayı yeni kültürler keşfetmeyi çok seviyorlar”

Çocuklarımı neden anlattım bu şekilde ;

Geçen yıl , Kanada okullarının ülkemizde açıldığını duyunca çok sevinmiştim.Okulun fotoğraflarını gördüğümde felsefesini okuduğumda içim çok ısındı,  Sabaha işe giderken  yaptığım mini yürüyüşlerde okul önünden geçerken ağaçlar içinde ki okula gelen mutlu çocukları gördükçe keşke bizimkilerin zamanında olsa idi diye iç geçiriyordum.

Geçen haftalarda çocuklarım için Kanada’da eğitim alternatifleri ararken Kanada Okullar’nın ilkokulunu da açacağını okudum.

İlkokul binasında küçük bir toplantı yaptık. Doğa ile bütünleşik harika bir bahçesi olan okulun eğitim içeriklerini dinledikçe bu yılda bizimkilerin yaş guruplarına uymadığına üzüldüm.

Kanada İlkokulu Ulus’ta boğaz manzaralı butik bir ilkokul açıyor 2016 -2017 eğitim döneminde. Okulun açık kapalı havuzu var. Bahçesinde nefis mor salkımdan erguvana  malta eriği ağacına  kadar bol çeşit bitki var.

2017 – 2018 yıllarında ise orta kademe ve lise hem Anadolu yakasında hemde Avrupa yakasında açılacak.

Jpeg
Kanada Okulları

Neden Kanada Okulları dediğimde ;

  • Sanat ve Özgürlük İlişkisi; Kanada eğitim sistemi, çocukların özgür ve kendilerine güvenli yetişmeleri için almaları gereken eğitimin, güzel sanatlara verilen önemden geçtiği ilkesine dayanıyor,
  • Organik Beslenme’den ‘Organik Yaşam’a ; bu kısmı  aşçıları anlatırken “sağlıklı beslenmeyi yaşam felsefesi haline getirmek için beraber kefir yoğurt yapacağız üretime onlarda katılacak ” dediğinde özellikle küçükken çocukların arkadaş çeversinde sağlık beslenme konusunda nasıl zorlandığını hatırladım ,
  • Çift dilli çokkültürlü eğitim ; Çocuklar hem İngilizce hem Fransızca eğitim alacaklar. Çok önem verdiğim konu Kanada değişik ülkeden göçmenin bir arada saygı ile yaşadığı çok kültürlü bir ülke. Buda çocuklarda empatiden hoşgörüye , farklılıklara saygıdan küresel bakış açısına kadar birçok özelliği geliştiriyor,
  • Okul’da okuyan öğrenciler çift diploma alıyor. Hem Kanada  hükümetinden hemde milli eğitimden.Denklik olduğundan böylece özellikle lise sonrasında istediği ülkede ki üniversitede okuyabilecek. Bu benim gibi olan TEOG anneleri için çok önemli bir avantaj,
  • Kanada okulunda okurken eğitimin bir kısmına isterse Kanada’da devam edebiliyor,
  • Öğretmenler Kanada’da eğitim görmüş, eğitimenler hükümet tarafından atanıyor özellikle orta kademede yüksek lisans eğitim almış olmaları gerekirmiş,
  • Doğa ile bütünleşik bir eğitim veriyorlar.

Okul New Brunswick Eğitim Bakanlığı tarafından destekleniyor ve bakanlığın eğitim için paylaştığı temel değerler aşağıdaki gibi;

  • Tüm bireyler uygun olanaklar sağlandığı takdirde öğrenebilir,
  • Bireysel farklılıklar bir zenginlik kaynağıdır ve saygı dikkati gerektirir,
  • Öğretmenlerin başlıca görevi öğrencileri teşvik etmek ve onların ömür boyu öğrenen bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olmaktır,
  • Okullar öğrenmek için var olan , güvenlik ve düzen gerektiren ortamlardır,
  • Öğrenme hem okul içinde hem de okul dışında gerçekleşir ve bazı bireysel geleneksel olmayan yöntemlerle daha iyi öğrenebilirler,
  • Müfredat ; her öğrencinin entellektüel , fiziksel , estetik  ve sosyal gelişimini destekleyecek biçimde dengeli oluşturulmalıdır,
  • Eğitim politikaları ve uygulamaları kaliteli bir eğitim sağlamalıdır  ve hak eşitliği sağlamalıdır,
  • Gençlerin eğitimsel ihtiyaçlarının karşılanabilmesi okulların , ailelerin, toplulukların , iş dünyasının ve hükümetin ortak çalışmasını gerektirir.
Kanada Okulları” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

