Araba ile Balkan Turu 1 Kavala

Heyecanla beklediğimiz Balkan turuna  sabah 7 de evden çıkarak başladık. Çocukları pijamaları ile oto koltuklarına yatırdık biz eşofmanlarımızı giydik rahat olmak için.  Tekirdağ’ a doğru çocuklar uyandı kahvaltı için Özcanlar’da durduk,  güzel bir kahvaltı sonrası yola çıktık.

İpsala sınır kapısında saat 12 civarı olduk . Kapıda çıkış evraklarımızın onaylanması 5 dk sürdü. Sonra gümrükten  çocuklara şekerleme aldıktan sonra Yunanistan girişine geldik 3-4 araba sonra orada da evrakların onayı 5 dakikada   onaylandı ve Yunanistan’dayız:)

Otobanlar öncelikle ÜCRETSİZ , yollar nerede olursa olsun  her yerde çok güzel köy yolunda dahi çukur bozuk yol yok:(

Saat 15 gibi KAVALA ya geldik.

Küçük bir sahil Kasabası önce karnımızı doyurduk döner yanında ayran istedim ama yoktu:) Yunanistan’da cumartesi saat 12’den sonra tek açık yerler restoran ve kafeler başka hiçbir yeri açık bulamazsınız. Kavalalı Mehmet Ali Paşa’nın evini görmeye gittik ama oda kapalı idi:(bulunduğu yerin manzarası çok güzel hemen karşısında Yunan kahvesi içtik.

Bu arada Deniz Kavala sokaklarında Maksimum kartın verdiği sözlük ile bize yardımcı olmaya çalışıyor:)

Hafta içi Kavala’da iseniz  merkezden kaleye özellikle çocuklar için kalkan güzel bir tren var bununla kaleye çıkabilirsiniz biz kullanamadık:(

Kavala içinde otelleri aradık otellerin hepsi dolu idi bizde sahilden ilerledik Palio bölgesi çok güzel yazlık evler yazlık apart daireler var onlarda dolu idi özellikle http://www.villaromantica.gr/en/index.html bu oteli çok beğendim yer olmasını çok istedim ama yoktu:( Denize sıfır kayaların üzerine kurulmuş güneşlenme platformları çok hoş , sahilden ilerlemeye devam ettik Nea Iraklitsa bölgesinde denize sıfır bir apart otelde kaldık.

Erkekler eşyaları taşırken  çocuklarla ayaklarımızı denize sokarken baktık ki komple denize girmişiz:)

Akşam yatların bağlandığı limanın orada restoranları gezdik güzel bir balık ziyafeti çekelim derken tatil boyunca en pahallı yemeği burada yedik:) Bizim sahil lokantalarında nasıl turistler bir şekilde fazla hesap ödüyorsa bizde öyle olduk:(

Çocuklar burada kendilerine Yanni isminde bir arkadaş bulup bütün gece oynadılar.

Sabah kahvaltı için mekan arıyoruz pazar olduğundan dolayı çoğu yer kapalı bir tane çok hoş pastahane bulduk ve börekler poğaçalar güzel bir kahvaltı yaptık pastahane sanki Türk pastahanesi baklavalar tatlılar börekler hemen hemen aynı

Çocuklar kahvaltı sonrası kendi görüntülerine gülerken:)

Kahvaltı sonrası denize girsek mi soğuk mu hava biraz karanlık gibi derken daldık suya 1 saat sonrada Selanik yollarına koyulduk